Sprzedaż na Amazon – od czego zacząć?

Amazon to największa platforma e-commerce, która swoim zasięgiem obejmuje wiele rynków. W Polsce od lat funkcjonują centra logistyczne marki, ale obywatele naszego kraju mogą dokonywać zakupów jedynie poprzez zagraniczne wersje platformy – najczęściej niemiecką lub brytyjską.

Bez wątpienia sprzedawcom sklep daje jednak możliwość dotarcia do międzynarodowych odbiorców. I to prawie 200 mln użytkowników na całym świecie. Sprawdź, jak rozpocząć skuteczną sprzedaż na Amazon!

Sprzedaż na Amazon z Polski

Co prawda Amazon nie prowadzi polskiego sklepu internetowego, chociaż udostępnia nabywcom przetłumaczoną wersję niemieckiej strony. Co ważne od pewnego czasu umożliwia też polskim przedsiębiorcom (z zarejestrowaną działalnością gospodarczą) sprzedaż za swoim pośrednictwem na europejskich platformach, to znaczy:

  • Amazon.de (niemieckiej),
  • Amazon.co.uk (brytyjskiej),
  • Amazon.fr (francuskiej),
  • Amazon.it (włoskiej),
  • Amazon.es (hiszpańskiej).

Warto wiedzieć jednocześnie, że na zachodnioeuropejskich rynkach handel internetowy jest bardzo rozwinięty. Bez wątpienia Amazon jest dominującą platformą służącą nie tylko w zakresie zakupu, ale również poszukiwania produktów. W związku z tym dla sprzedawców powstała specjalna strona (https://services.amazon.pl/), która pozwala założyć konto i wystawić swoje produkty jednocześnie na wszystkich europejskich witrynach giganta e-commerce. Bezsprzecznie daje to dostęp do kilkuset milionów klientów.

Jeżeli prowadzicie sprzedaż na polskiej platformie Allegro.pl warto wypróbować swoich sił również na Amazon. Koszty prowizji obu serwisów są bardzo porównywalne. Bez wątpienia jednak Amazon może zapewnić dostęp do większej ilości potencjalnych klientów. Bezsprzecznie pozwoli również na zwiększenie waszej marży na produkcie.

Sprzedaż na Amazon – czy warto?

Amazon to ogromny rynek zbytu, ale również duża konkurencja. Z pewnością aktywnych sprzedawców portal liczy w setkach tysięcy. Niewątpliwie obawy przed startem w tym świecie są więc uzasadnione. To jednak świetny pomysł na uzupełnienie dotychczas prowadzonego biznesu lub rozpoczęcie pierwszej, niezobowiązującej działalności.

Sprzedaż na Amazon pozwala bowiem:

  • zyskać niezależność
  • uzyskać dodatkowy dochód
  • znaleźć nowe rynki zbytu dla swoich produktów
  • w bezpieczny sposób zapoznać się z mechanizmami dotyczącymi e-commerce

Platforma jest dość intuicyjna, a ponadto udostępnia sprzedawcom dostęp do kompleksowych przewodników dotyczących sprzedaży i wsparcia. W związku z tym początki nie muszą być trudne. Przede wszystkim to świetny pomysł dla tych, którzy chcieliby zdobyć zagranicznych klientów.

Co sprzedawać na Amazon?

Ustaliliśmy już, że platforma odznacza się wysoką konkurencją. Co więc sprzedawać, by zarobić? Można skorzystać z darmowych narzędzi, które pozwalają na analizę sprzedaży obecnych już na Amazonie towarów, a także nałożonych na nie marż i uzyskanych zysków. Bez wątpienia warto wziąć pod uwagę popyt na dane produkty, rozważając wykorzystanie efektu skali nawet przy dużej podaży.

Niewątpliwie jedna z najlepszych strategii polega jednak na postawieniu na nietypowe, rzemieślnicze produkty, których brakuje obecnie na platformie. Jeżeli produkujesz rękodzieło, wyjątkową biżuterię, rzemieślnicze meble, pościel, designerskie ubrania czy dodatki, to dla Ciebie szansa, by dotrzeć do międzynarodowego klienta. Dlatego dzięki niepowtarzalnej ofercie masz znacznie większe szanse wzbudzić zainteresowanie.

Na zakończenie, nie jest to jednak jedyne rozwiązanie. Możesz również nawiązać współpracę z jedną z małych rodzimych firm, która nie korzysta z rozwiniętych kanałów dystrybucji. W zamian za udział w zyskach zaproponować im pomoc w sprzedaży towarów w nieużywanych dotąd kanałach dystrybucji. Bez wątpienia będzie to działanie, które przyniesie korzyści obu stronom.

Sprawdź jak tanio wyślesz paczkę z Kuriernet.pl

Paczki do Niemiec już od 47,44 zł brutto

Sprzedaż na Amazon – jak zacząć?

Wadą sprzedaży przez Amazon jest konieczność posiadania legalnej działalności gospodarczej. Z pewnością początek dla zupełnych biznesowych „świeżaków” jest trudniejszy. Amazon to bowiem sklep, a nie portal aukcyjny czy ogłoszeniowy jak Allegro lub eBay, co oznacza, że bardzo poważnie traktuje on swoich klientów.

Oczywiście właściciele firm mogą założyć konto sprzedawcy na stronie https://services.amazon.pl/ i niemal od razu zacząć sprzedawać. Serwis w intuicyjny sposób przeprowadza przez proces rejestracji i tłumaczy mechanizmy pozwalające wystawiać produkty i finalizować transakcje. Warto dokładnie przeczytać poradniki udostępnione przez portal, by zyskać niezbędną wiedzę.

Sprzedaż na Amazon w Europie a znajomość języków obcych

Należy wiedzieć, że sprzedaż na Amazon bez znajomości angielskiego jest trudna. Wszelka komunikacja z portalem odbywa się właśnie w tym języku. Nie trzeba jednak koniecznie znać niemieckiego, by sprzedawać na Amazon.de czy francuskiego, by działać na Amazon.fr. Do tłumaczenia opisów produktów można zatrudnić tłumaczy działających online i często oferujących usługi w bardzo przystępnych cenach. Natomiast do komunikacji z klientami można wykorzystać darmowe narzędzia.

O czym pamiętać, zaczynając sprzedaż na Amazon?

Sprzedaż powinno się rozpocząć od partii testowej. Nie warto bowiem na początku inwestować znacznych sum w towar, który może się nie sprzedać. Należy za to zadbać o dokładne opisy produktów (wraz z właściwościami, wymiarami, składem itp.) oraz dobrej jakości zdjęcia.

Bez wątpienia specyfika sprzedaży w każdym kraju jest nieco inna. Co innego interesuje Niemców, a na co innego zwracają uwagę Czesi. Przed wystawieniem aukcji warto więc przyjrzeć się najlepszym aukcjom w danej kategorii. Prawdopodobnie oni odrobili tą lekcję i stosują metody zachęty dla klientów odpowiednie do ich potrzeb. Sprawdźcie jakie wartości produktów są stawiane na pierwszym miejscu: jakość, cena, czas dostawy, unikalność itp.

Kolejnym krokiem jest wystawienie towaru na sprzedaż i czekanie na zakup. Nie oznacza to jednak bierności – jest wiele strategii marketingowych, które można wykorzystać.

Co jeszcze warto wiedzieć? Prowadząc sprzedaż na Amazon, nie musisz wynajmować magazynu czy zamieniać w niego swojego mieszkania. Serwis oferuje bowiem usługę Fulfilment By Amazon (FBA), która zapewnia obsługę zamówień. Wystarczy gotowe, zapakowane produkty wysłać do magazynu Amazona. Jego pracownicy zajmą się wysyłką do klienta, gdy ten dokona zakupu. Zajmą się też rozliczeniem zwrotów. To bardzo wygodna opcja, którą z pewnością warto rozważyć, szczególnie na początku przygody z portalem.

Jedna myśl na temat “Sprzedaż na Amazon – od czego zacząć?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *