Informacja firmy INPOST w sprawie braku dostępności usług w dniach 31/10 i 1/11/2020
Szanowni Państwo,
poniżej przesyłamy informację uzyskaną od Przewoźnika Inpost:
Informujemy, że w terminie 31.10.2020 godz. 20:30 - 01.11.2020 godz. 20:30 planujemy prace serwisowe związane z bazą danych naszych systemów informatycznych. Obejmują one zarówno system obsługi Paczkomatów InPost jak i nasz system logistyczny. Prace podyktowane są troską o niezawodność wspomnianych systemów informatycznych oraz wygodę naszych Klientów.
Prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższą listą skutków wspomnianych prac serwisowych:
System obsługi Paczkomatów
Będzie działać:
- Dla Klientów zintegrowanych poprzez pliki płaskie (integracja offline) będzie możliwe manifestowanie przesyłek, jednak zostaną one utworzone w systemie po zakończeniu okna serwisowego;
- Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
- Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
- Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
- Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach (przy użyciu kodu odbioru lub QR kodu);
- Będzie możliwy odbiór przesyłki przy użyciu aplikacji mobilnej (z wyjątkiem 30 minutowej przerwy o godzinie 23:00 w dniu 31 października). Po odebraniu przesyłki status będzie nadal widoczny jako „gotowa do odbioru”. Status zaktualizuje się na „przesyłka odebrana” po ponownym uruchomieniu systemu. Przy próbie ponownego otwarcia skrytki Klient otrzyma komunikat o braku możliwości odnalezienia przesyłki;
- Będzie realizowana według specjalnego harmonogramu usługa Paczka w Weekend - szczegóły w odrębnej komunikacji;
Nie będzie działać:
- Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt);
- Nie będzie możliwości umieszczenia paczek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej;
- Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek paczkomatowych przez ShipX (APIX);
- Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania;
- Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty;
- Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
- Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
- W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile i WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
- Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;
- Nie będzie możliwości przekierowania przesyłek;
- W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PUDO;
- Nie będzie działać usługa eUrząd;
- Nie będzie działać usługa Lodówkomaty;
System logistyczny
Będzie działać:
- Będzie dostępny formularz integracyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;
Nie będzie działać:
- Brak możliwości tworzenia i opłacania przesyłek oraz generowania etykiet dla przesyłek kurierskich przez API i WebTrucker - https://kurier.inpost.pl
- Brak możliwości tworzenia, opłacania przesyłek oraz generowania etykiet dla przesyłek kurierskich przez ShipX (APIX);
- Brak możliwości przekierowywania paczek kurierskich;
- W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach takich jak: Allegro, aplikacja mobilna i WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
- Nie będzie dostępna infolinia InPost;
- Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;
ShipX
- W celu zapewnienia aktualnych informacji o liście Paczkomatów pobieranych w oparciu o APIX, Klienci korzystający z APIX muszą zaktualizować (zbuforować) tę listę przed przerwą serwisową. W przypadku próby aktualizacji listy Paczkomatów podczas przerwy serwisowej, zostanie zwrócony błąd http: 404 lub 503;
- Brak możliwości sprawdzenia statusu przesyłki na stronie Inpost.pl;
InPost Mobile
- Aplikacja mobilna będzie niedostępna przez 30 minut (brak możliwości zalogowania, brak możliwości odebrania paczki zdalnie przez aplikację mobilną) między godziną 23:00 a 23:30 (sobota 31.10). Aplikacja będzie działała w trybie offline. Użytkownik nie zostanie automatycznie wylogowany i będzie mógł sprawdzić pobrane wcześniej dane takie jak QR kod czy kod odbioru. Podczas niedostępności przy próbie otwarcia zdalnego aplikacja zwróci błąd z komunikatem ogólnym: "Upsss... coś poszło nie tak... Spróbuj ponownie za chwilę.";
Strona inpost.pl / Szybkiezwroty.pl / Szybkienadania.pl
- 15 minutowa przerwa w działaniu stron w przedziale czasowym 23:00 – 23:30 (sobota 31.10).
Dziękujemy za wyrozumiałość. Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.