Logo kuriernet
CennikŚledzenie paczkiKontaktZamów kuriera Zaloguj Załóż konto

Jak długo będzie szła moja paczka ? Czyli krótki artykuł o gwarantowanych terminach dostaw

Artykuł ten przybliży zagadnienie gwarantowanego terminu dostawy przesyłki, a także wskaże różnice pomiędzy terminem przewidywanym, a gwarantowanym i odpowiedzialnością Przewoźnika za przekroczenie terminu dostawy.

 

Na stronach naszego serwisu tanich przesyłek kurierskich Kuriernet, zamawiając taniego kuriera do Anglii, czy taniego kuriera do Niemiec, a tym bardziej tanią paczkę do Polski, spotykają się Państwo z określeniem terminu, kiedy Państwa przesyłka dotrze do Odbiorcy.

Jest to przewidywany termin doręczenia przesyłek i dla przesyłek krajowych jest to zazwyczaj kolejny dzień roboczy. Dla przesyłek międzynarodowych przewidywany termin doręczenia na terenie Europy wynosi zazwyczaj 2-5 dni roboczych.

Czy się różni przewidywany termin doręczenia przesyłek od gwarantowanego terminu doręczenia?

Czas dostawy paczki może czasami ulec zmianie. Zamiast jednego dnia roboczego, może trać dwa czy trzy dni.  Jeżeli termin doręczenia paczki nie jest gwarantowany, a czas dostawy nie przekroczył terminu gwarantowanego, w stosunku do Przewoźnika nie przysługuje prawo do żądania odszkodowania za przekroczenie terminu dostawy.

Oczywiście, w każdym przypadku klient ma prawo złożyć reklamację w związku z przekroczeniem terminu dostawy, ale jeżeli czas transportu nie przekroczył terminu gwarantowanego, reklamacja taka jest odrzucana przez Kuriera.

 

Czy jest zatem termin gwarantowany?

Jest czas transportu paczki, po którym Zleceniodawcy przysługuje prawo do żądania zwrotu kosztów transportu. W przypadku firmy DHL zwracane jest 50 % kosztów przewoźnego, w przypadku pozostałych przewoźników zwracany jest pełny koszt transportu.

Należy zaznaczyć, że odpowiedzialność Przewoźnika, z tytułu opóźnienia dostawy paczki, ograniczona jest jedynie do zwrotu kosztów jej transportu ( na podstawie przepisów Prawa Przewozowego). Dlatego też nieskuteczne jest żądanie kosztów innych, związanych z opóźnieniem paczki, tj. odszkodowanie za przestój linii produkcyjnej, odszkodowanie za czas poświęcony na oczekiwanie na paczkę itp.

Poniżej prezentujemy zestawienie naszych Przewoźników, wraz z informacją o przewidywanych i gwarantowanych czasach dostawy paczek.

 

Przewoźnik/Usługa

Przewidywany termin dostawy

Gwarantowany termin dostawy

DPD paczki krajowe

D+1

D+2

DPD paczki krajowe – nadanie w punkcie PickUp

D+1

D+5

DPD paczki zagraniczne

D+5

D+7  dla krajów z półwyspu skandynawskiego D+14

DHL paczki

D+1

D+14

DHL palety

D+2

D+14

UPS Standard paczki krajowe

D+1

D+3

UPS Express Saver paczki krajowe

D+1

D+1

Inpost

D+1

D+2

 

Co oznacza np. D+1? 

D oznacza dzień nadania paczki, a jedynka określa 1 dzień roboczy. Skrót D+1 oznacza, że paczka zostanie doręczona następnego dnia roboczego po odebraniu od Nadawcy

 

W przypadku samodzielnej dostawy paczki do punktu DPD PickUp. Zgodnie z Szczególnymi Warunkami Świadczenia Usług DPD Polska. Sp. z o.o. dniem nadania paczki dostarczonej do punktu DPD Pickup jest najpóźniej następny dzień roboczy po dniu pozostawienia paczki. Gwarantowany termin dostawy paczek obsługiwanych w sieci DPD Pickup wynosi 5 dni roboczych.

Logo kuriernet
KurierNet © 2021

Made with by
Firma
  • Kontakt z serwisem
  • Kuriernet Dane kontaktowe
  • DHL dane kontaktowe
  • DPD dane kontaktowe
  • UPS dane kontaktowe
  • Hellman dane kontaktowe
  • GLS dane kontaktowe
  • Inpost , Inpost Paczkomaty dane kontaktowe
  • Regulamin
  • Konsumencki Lider Jakości
OBSŁUGA
  • Cennik
  • Obniż ceny przesyłek
  • Konto Skarbonka
  • Program Partnerski
  • Narzędzia Partnerów B2B
  • Duże Gabaryty - Wyceń
  • FAQ
  • Punkty nadania paczek
  • Zasady pakowania
  • Paczki na Ukrainę
Informacje i Porady
  • Aktualności
  • BLOG Kuriernet
  • Centrum Informacji
  • Transport paletowy Europa
  • Kurier nie odbiera paczki
  • Terminy dostaw
  • Protokół Szkody
  • Gwarantowane Terminy Doręczeń
  • Paczki do Niemiec
  • Oferta dla Klientów GEIS