Logo kuriernet
CennikŚledzenie paczkiKontaktZamów kuriera Zaloguj Załóż konto

Nieuczciwe praktyki firm konkurencyjnych

W związku z reportażem w programie „Uwaga” TVN dotyczącym stosowania nieuczciwych praktyk przez naszą konkurencję informujemy, że serwis KurierNet.pl oferuje jasne, proste i transparentne zasady współpracy. Jesteśmy brokerem usług kurierskich  z 10-cio letnim doświadczeniem. Zaufało nam już ponad 30 0000 klientów, którzy wysłali z nami ponad milionów przesyłek.

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości chcielibyśmy wspomnieć  o regułach związanych z procesem doliczania dopłat do przesyłek po audycie przewoźnika stosowanych w naszym serwisie.

 

Artykuł chcielibyśmy rozpocząć od naszych rekomendacji w sprawie wyboru brokera kurierskiego do obsługi Państwa przesyłek

 

1. Nasze rekomendacje

Przestrzegamy przed współpracą z nieuczciwymi pośrednikami oferującymi bardzo tanie usługi firm kurierskich (szczególnie InPost, DPD i Fedex). Istnieje duże ryzyko nieuczciwych dopłat lub problemów ze zwrotem pobrań przez tych pośredników.

 

Przed rozważeniem współpracy rekomendujemy zapoznanie się z regulaminem oraz cennikami. Szczególną uwagę należy zwracać na historię spółek, które prowadzą te serwisy. Sygnałem ostrzegawczym powinny być bardzo wysokie opłaty za weryfikację przesyłek oraz defacto bardzo tanie koszty transportu. Schemat działania nieuczciwych firm kurierskich polega na „złapaniu” jak największej liczby firm i osób prywatnych tanią ceną usługi podstawowej, a następnie obciążanie ich dodatkowymi wysokimi kosztami usług dodatkowych lub przywłaszczając kwoty należne z tytułu przesyłek pobraniowych.

 

Sygnały ostrzegawcze:

- tanie lub bardzo tanie ceny podstawowych usług kurierskich

- wysokie opłaty za weryfikację przesyłek

- wysokie opłaty za usługi dodatkowe: paczki niestandardowe, ponadwymiarowe

- brak działającej infolinii

 

Niektóre kategorie towarów (np. części samochodowe, meble ogrodowe, materiały budowlane, przesyłki gabarytowe) są szczególnie narażone na dopłaty. W celu uniknięcia dopłat do przesyłek prosimy o zapoznanie się z wytycznymi dot. metod pakowania i kwalifikacji paczek jako przesyłki niestandardowe. Aktualne informacje na ten temat znajdują się na stronach www firm kurierskich oraz w zakładce Zasady Pakowania

Sprawdź jak zapakować przesyłkę kurierską i jakie parametry ograniczają transport

 

2. Proces audytowania i doliczania dopłat

Weryfikacja przesyłek i wynikające z niej dopłaty są praktyką stosowaną powszechnie przez wszystkie firmy kurierskie.

Przeczytaj o tym więcej w artykule: Weryfikacja przesyłek kurierskich

 

Z tego powodu dopłaty do paczek wynikają jedynie z informacji przekazywanych przez przewoźników w formie raportów. Raporty nie posiadają bardzo szczegółowych informacji na temat powodu naliczenia opłaty, dlatego też nie możemy bezpośrednio takiej szczegółowej informacji przekazać zwrotnie do Państwa. Najczęściej dopłaty wynikają z weryfikacji wagi i wymiarów lub zakwalifikowania przesyłki jako paczki niestandardowej. 

Przypominamy, że przewoźnicy mogą nie weryfikować każdej przewożonej przesyłki, dlatego dopłaty mogą objąć tylko część nadawanych przesyłek. Często spotykamy się z Państwa uwagami do zweryfikowanych paczek, że wcześniej takie paczki były wysyłane bez doliczania jakichkolwiek dopłat. Rzeczywiście praktyka braku weryfikacji wszystkich paczek może być nietransparentna dla Klienta, ale defacto działa to jedynie na jego korzyść.

Serwis kuriernet.pl stosuje poniższą procedurę związaną z weryfikacją przesyłek kurierskich.

  1. Po otrzymaniu raportu od Przewoźnika jest on weryfikowany przez naszych specjalistów. Niezgodności zauważone na tym etapie są reklamowane wewnętrznie do Przewoźnika i nie przekazywane do naszych Klientów
  2. Dopłaty zweryfikowane są wyceniane na podstawie:
    1. Cennika serwisu Kuriernet.pl
    2. Jeżeli  zweryfikowane parametry paczki nie pozwalają na zstosowanie cennika udostępnionego na stronie www.kuriernet.pl stosowana jest opłata zastosowana przez Przewoźnika powiększona o 20% marżę
  3. Informacje o dopłacie przekazywane są drogą email do Klientów, w celu zapoznania się z nimi i weryfikację
  4. Zawsze oczekujemy około 2-3 dni na weryfikację przesłanych zestawień. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń, zostaje zgłoszona reklamacja do Przewoźnika. Klienci nie są obciążani za zastosowane dopłaty do paczek kurierskich do momentu rozstrzygnięcia reklamacji przez Przewoźnika
  5. W przypadku braku reakcji na przesłane zestawienia weryfikacji paczek lub w momencie otrzymania odpowiedzi reklamacyjnej, dopłata do paczki jest fakturowana na koncie Klienta.
  6. Dopłata może być reklamowano również na tym etapie, ale w momencie wystawienia faktury, niezależnie od złożonej reklamacji, jest ona należna do zapłaty. W momencie uzyskania pozytywnej odpowiedzi reklamacyjnej serwis wystawia stosowną korektę do faktury i zwraca wpłacone środki

3. Prawo do złożenia reklamacji

Serwis Kuriernet.pl pozwala na składanie reklamacji na dopłaty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Od każdej decyzji reklamacyjnej istnieje również możliwość odwołania. W związku z tym, że dopłaty opierają się na weryfikacji przeprowadzonej przez przewoźnika, również decyzje reklamacyjne są wydawane w oparciu o decyzje firmy kurierskiej. 

 

Liczymy, że zaistniała sytuacja zwiększy świadomość, że korzystanie z usług bardzo tanich pośredników wiąże się z ryzykiem nieuczciwych praktyk. Oczekujemy, że również przewoźnicy zaangażują się w eliminowanie z rynku nieuczciwych brokerów, którzy podważają zaufanie do całej branży przesyłek kurierskich. 

Logo kuriernet
KurierNet © 2021

Made with by
Firma
  • Kontakt z serwisem
  • Kuriernet Dane kontaktowe
  • DHL dane kontaktowe
  • DPD dane kontaktowe
  • UPS dane kontaktowe
  • Hellman dane kontaktowe
  • GLS dane kontaktowe
  • Inpost , Inpost Paczkomaty dane kontaktowe
  • Regulamin
  • Konsumencki Lider Jakości
OBSŁUGA
  • Cennik
  • Obniż ceny przesyłek
  • Konto Skarbonka
  • Program Partnerski
  • Narzędzia Partnerów B2B
  • Duże Gabaryty - Wyceń
  • FAQ
  • Punkty nadania paczek
  • Zasady pakowania
  • Paczki na Ukrainę
Informacje i Porady
  • Aktualności
  • BLOG Kuriernet
  • Centrum Informacji
  • Transport paletowy Europa
  • Kurier nie odbiera paczki
  • Terminy dostaw
  • Protokół Szkody
  • Gwarantowane Terminy Doręczeń
  • Paczki do Niemiec
  • Oferta dla Klientów GEIS