Logo kuriernet
CennikŚledzenie paczkiKontaktZamów kuriera Zaloguj Załóż konto

Czy kurier odbierze paczkę? Krótki przewodnik po zamawianiu przyjazdu kuriera

Artykuł przeznaczony jest dla nowych i dotychczasowych użytkowników, którzy dopiero zaczynają wysyłać przesyłki kurierskie, albo robią to na tyle rzadko, że ten temat mógł umknąć ich uwadze. Z praktyki jednak wiem, że nawet doświadczeni użytkownicy naszego serwisu czasami zapominają o tym co to jest zamówienie przyjazdu kuriera i jak sobie poradzić kiedy kurier nie odbierze paczki.

 

 

Odbiór paczki przez kuriera - podstawy?

Składając zlecenie kurierskie w naszym serwisie tanich przesyłek kurierskich zwrotnie otrzymują Państwo list przewozowy, który należy nakleić na paczkę i..

Czekać na kuriera.

W serwisie dajemy Państwu możliwość:

- samodzielnego doręczenia paczki do wybranego punktu nadania paczek

nie zamawiajprzyjzdu kuriera

 

- zaznaczenia żądania przyjazdu kuriera  z możliwością wyboru daty i zakresu godzinnego odbioru

 

 

Odbiór paczki prawie zawsze zamawiany niezależnie od opcji generowania listu przewozowego i w razie potrzeby/konieczności może być on ponawiany niezależnie od wygenerowanego wcześniej zlecenia. Piszę prawie zawsze, ponieważ pomimo rozdzielenia tych funkcji w serwisie przewoźnika ponowienie odbioru dla zleceń DHL oraz Import DPD związane jest zawsze z wygenerowaniem nowego listu przewozowego.

 

 

Dlatego dla Państwa wygody rekomendujemy korzystanie z opcji samodzielnego dostarczenia paczki do punktu nadawania paczek.

 

 

Czy kurier może nie odebrać paczki we wskazanym terminie?

Tak, kurier może nie odebrać paczki we wskazanym przez Państwa przedziale czasowym. Pomimo, że tzw. „współczynnik odbieralności” czyli ilość odbiorów zrealizowana zgodnie z deklaracją waha się w przedziale od 92 do 98 % w zależności od wybranej firmy kurierskiej, to zdarza się również, że paczka może zostać nie odebrana.

 

 

Czy kurier/firma kurierska nas o tym poinformuje?

Tutaj znów odpowiedź jest niejednoznaczna. Serwis Kuriernet pracuje nad rozwiązaniem programistycznym informującym klientów o aktualnym statusie odbiorów. Jak go wdrożymy na pewno ułatwi Państwu życie. A do tego czasu musimy się opierać na informacji od firm kurierskich, a z tym jest już trochę gorzej. Z zestawienia naszych przewoźnikównajlepiej  wypada firma Inpost, która prawie za każdym razem kontaktuje się z nadawcą i ustala termin podjęcia paczki. Trochę gorzej wypada firma DPD, dając wybiórczo informacje emailowe o niezrealizowanych zleceniach.

W przypadku DHL i UPS taki serwis występuje bardzo rzadko i zazwyczaj brak odbioru paczki nie jest w żaden sposób sygnalizowany.

Tabela: Obsługa niezrealizowanych zleceń odbioru w poszczególnych firmach kurierskich

INPOST

DPD

DHL

UPS

Preawizowanie odbioru prawie dla każdej przesyłki

Wychodząca tylko dla części zleceń informacja email  o braku możliwości realizacji zlecenia

Bardzo rzadka informacja email lub telefon

Bardzo rzadka informacja email lub telefon

 

 

 

 

Co zrobić w momencie, kiedy paczka nie zostanie odebrana w założonym terminie?

Za każdym razem najlepiej skontaktować się z wybraną firmą kurierską lub z naszą infolinią w celu weryfikacji czy zlecenie kurierskie jest przepisane na następny dzień roboczy. W przypadku firmy DPD należy bezwzględnie ponowić odbiór paczki ponieważ zlecenia nie są ponawiane automatycznie.

Ponowienie odbioru jest bezpłatne

 

Czy odbiór paczki jest gwarantowany?

Nie. Żadna z firm kurierskich nie gwarantuje terminu odbioru paczek. Termin ten jest jedynie orientacyjny i może ulec zmianie w zależności od możliwości logistycznych przewoźnika.

Nie oznacza to, że firmom kurierskim nie zależy na ich odbieraniu, wręcz przeciwnie, firma UPS szczyci się nawet 98 % współczynnikiem odbieralności.  Musimy mieć jednak na uwadze, że reklamowanie odbioru paczki jest bezskuteczne, ponieważ termin jej odbioru nie jest w żaden sposób gwarantowany.

 

 

 

 

Powrót

Logo kuriernet
KurierNet © 2021

Made with by
Firma
  • Kontakt z serwisem
  • Kuriernet Dane kontaktowe
  • DHL dane kontaktowe
  • DPD dane kontaktowe
  • UPS dane kontaktowe
  • Hellman dane kontaktowe
  • GLS dane kontaktowe
  • Inpost , Inpost Paczkomaty dane kontaktowe
  • Regulamin
  • Konsumencki Lider Jakości
OBSŁUGA
  • Cennik
  • Obniż ceny przesyłek
  • Konto Skarbonka
  • Program Partnerski
  • Narzędzia Partnerów B2B
  • Duże Gabaryty - Wyceń
  • FAQ
  • Punkty nadania paczek
  • Zasady pakowania
  • Paczki na Ukrainę
Informacje i Porady
  • Aktualności
  • BLOG Kuriernet
  • Centrum Informacji
  • Transport paletowy Europa
  • Kurier nie odbiera paczki
  • Terminy dostaw
  • Protokół Szkody
  • Gwarantowane Terminy Doręczeń
  • Paczki do Niemiec
  • Oferta dla Klientów GEIS