W ciągu ostatnich 20 lat liczba samochodów przemieszczających się po naszych drogach wzrosła o około 63%. Oznacza to, że na jedną rodzinę przypadają średnio 2 samochody.
Praktyka wskazuje jednak na to, że nawet jeden człowiek jest często właścicielem kilku pojazdów. Prawdopodobnie te fakty przemawiają za tym, że marka ORLEN jest powszechnie znana, przede wszystkim z ogromne liczby stacji benzynowych. Dodatkowo, są oni sponsorami licznych imprez kulturalnych oraz sportowych.
Już jakiś czas temu wspominaliśmy, że ORLEN rozpoczął współprace z inną bardzo znaną marką jaką jest RUCH. Kojarzy się ona głównie z małymi kioskami, które znajdowały się właściwie na każdej większej ulicy.
Można było w nich kupić bilety komunikacji miejskiej, gazety czy drobne produkty spożywcze. Obecnie obie firmy rozpoczynają nowy rozdział w swojej historii. Łączą siły tworząc nowy produkt jakim jest ORLEN PACZKA.
Rynek wskazuje na to, że w przypadku przejęcia jednej firmy przez drugą, częstokroć wiele się zmienia. Pojawiają się nowe procedury, formularze, oprawa graficzna i właściwie wszystko staje na głowie. ORLEN mają jednak na względzie wygodę klientów oraz długotrwałą historię marki RUCH, nie ma zamiaru zmieniać przyzwyczajeń korzystających. Owszem, możliwe jest, że oprawa ulegnie zmianie, ponieważ firma chce się w pełni identyfikować ze zmianą, jednak nie będzie to obrót o 180 stopni.
„Zmiany z pewnością będą. Ważne jest dla nas jednak promowanie czegoś nowego bez konieczności zmiany nawyków. Wiemy, że klienci tego nie lubią. Nie będzie już dotychczasowego loga paczki, bo jednak to nowa firma ale tez nie mamy zamiaru robić rewolucji. Naszym celem jest zdobycie nowych klientów i utrzymanie już obecnych”- dyrektor operacyjny ORLEN.
Firma zapowiada, że zmiany będą miały raczej charakter wewnętrzny. Pierwszym krokiem będzie z pewnością stworzenie aplikacji mobilnej. W tym aspekcie, dotychczasowy produkt pozostawał „w tyle” za konkurencją. Interfejs ma być prosty, intuicyjny i dostępny na wszystkie platformy.
Orlen Paczka chce również zwiększyć dostępność poprzez zakup paczkomatów. Będą one początkowo umiejscowione w lokalizacjach o największym zagęszczeniu przesyłek. Stopniowo będzie poszerzany zakres tego typu usług. W tym miejscu warto wspomnieć, że usługa bardzo dobrze działa poza granicami naszego państwa w postaci ORLEN Go. Nie jest tajemnicą, że firma miejscowo skupi się głównie na swoich stacjach paliwowych.
„Mamy w kraju jedną z najlepiej rozwiniętych sieci stacji paliwowych. Każdego dnia odwiedza nas tysiące zmotoryzowanych. Już jakiś czas temu ulepszyliśmy sieć naszych restauracji. Tankując samochód można zjeść dobry, ciepły posiłek i nie sprowadza się on jedynie do hot-dogów. Teraz chcemy również aby najedzony i gotowy do drogi kierowca mógł szybko odebrać lub nadać paczkę. Przemawiają za tym również kwestie bezpieczeństwa. Każda stacja jest stale monitorowana.”- dyrektor operacyjny ORLEN.
Firma zapewnia, że pewne rzeczy mimo wszystko nie zostaną zmienione. Przede wszystkim, ORLEN nie chce inwestować we własną flotę. Uznaje, że nie jest to opłacalne. Jedynym racjonalnym wyjściem w przypadku transportu na odległość są pojazdy z silnikiem diesla. Te znowu mogą mieć niebawem problem z wjazdem do miast i obrotem na rynku wtórnym. Właśnie dlatego, firma zdecydowała się na udział podwykonawców w zakresie transportu.
Orlen Paczka zapowiada, że pierwsze zmiany będą zauważalne już niebawem. Przedsiębiorstwo nie chce wprowadzać ich zbyt raptownie, ponieważ nie chce zaskakiwać klientów a oswajać ich ze zmianami.
Dużą zmianą ma być również czas doręczenie przesyłki oraz wprowadzenie nowych gabarytów. Za czasem chcą również popracować nad bardziej specjalistycznymi usługami skierowanymi do firm. Głównym rynkiem zainteresowania Orlen Paczka są jednak indywidualni nabywcy. Przykładem takiej polityki może być chociażby współpraca z jedną z bardziej znanych platform sprzedaży używanej odzieży. Usługa bardzo dobrze się sprawdza.
„Firmy są dla nas ważne. To naczynia połączone. Widzisz, że firma jest dobrze obsługiwana, to również jednostka korzysta z określonej firmy. Nie jest to jednak dla nas priorytet. Zauważyliśmy, że prym wiodą prywatne przesyłki. Uważamy również, że każdy musi poszukać swoje miejsce w branży. Są firmy, które zajmują się nadaniami dla firm i robią to bardzo dobrze. Nie chcemy wchodzić im w paradę, tylko robić swoje.” dyrektor operacyjny ORLEN.
Jak można zauważyć, zmiany choć istotne, nie powinny wpłynąć na ogół funkcjonalności. Pozostaje cierpliwie czekać na dalszy rozwój wydarzeń i trzymać kciuki za pozytywny obrót sprawy. Zachęcamy również do stałej lektury bloga platformy Kuriernet.pl, na którym stale będzie informować o nowej marce oraz innych istotnych wydarzeniach ze świata kurierskiego.