Większość osób, które chociaż przez krótki czas prowadzą swój biznes wie, że marketing to nie tylko dobrze brzmiące słowo ale szereg koniecznych do wykonania czynności faktycznych. Obecnie konkurencja jest wszechobecna i bez specjalisty do spraw reklamy ciężko ruszyć z miejsca.
No właśnie- czy marketing to tylko reklama? Uznać należy, że jest ona składową całego konglomeratu czynności składających się na wspomniany marketing. Aby zdefiniować to słowo można odnieść się do popularnych definicji, które znajdują się na pierwszej stronie w wyszukiwarce internetowej. To jednak krok w stylu „założę biznes analogiczny do sąsiada to z pewnością się uda”. Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie- „czy konsument mając tak szeroki wybór, wybiera standardowe produkty, czy szuka czegoś nowego?’
Jeśli już znajdziemy odpowiedź, warto wskazać na elementy, które nas wyróżniają. Jednym z nich jest nasz znak handlowy. Zawiera on zwykle nazwę naszej firmy, która pełni analogiczną rolę do nazwiska osoby fizycznej. Warto więc umieszczać go wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Samochód, drzwi biura, wizytówki, a co z towarem, który wysyłamy? Oczywiście, możemy zamówić standardowe, szare opakowania, które po odklejeniu z nich taśmy przez Klienta będą nadawały się jedynie do wyrzucenia. Można jednak je spersonalizować i wykorzystać jako reklama.
Kartony, koperty czy folie to jedynie przykłady w jaki sposób nasza marka może zostać rozsławiona właściwie w dowolnym miejscu na ziemi. Co ważne, nie jest to trudne ani też kosztowne. Prowadząc firmę i decydując się na wysyłkę towaru raczej wszyscy decydują się na zamówienie opakowań. Ich personalizacja daje możliwość nie tylko wybrania rozmiaru, który pozwoli zaoszczędzić środki związane z usługą kurierską ale również umieścić na nim logo firmy. Wybór lepszej jakości kartonu czy folii spowoduje natomiast, że nasz kontrahent nie wyrzuci opakowania ale pozostawi go, by umieścić w nim starsze dokumenty czy inne materiały biurowe z których na co dzień nie korzysta. Tym samym nasza marka będzie obecna w jego firmie zawsze wtedy, kiedy spojrzy na wspomniane opakowanie.
Obecne czasy i wysokie ceny usług powodują, że właściwie w każdym sektorze działalności szukamy oszczędności. Czy więc możemy zaoszczędzić na personalizacji opakowań? Okazuje się, że tak. Jeżeli podejmiemy decyzję o tym, że na kartonach chcemy umieścić swoje logo, ale koszty nadruku okażą się być nieco za wysokie, możemy wykorzystać znany od lat mechanizm. Polega on na zamówieniu pieczątki o znacznych wymiarach, która zawiera logo naszej działalności. Koszt z tym związany nie powinien przekroczyć 150 zł. Kolejno po złożeniu wspomnianego opakowania, nabijamy pieczątkę na ścianki kartonu. Uwagę możemy zwrócić na to, by tusz umieszczony w pieczątce był wodoodporny. Pomysł nie musi się ograniczać do opakowań kartonowych. Możemy go wykorzystać również przy kopertach, o ile nie są one wykonane ze śliskiego materiału. Ten pomysł nie sprawdzi się także w zakresie foliopaków. Jak sama nazwa wskazuje, jest to folia i umieszczenie na niej tuszu nie będzie trwałe.
Wiele osób z pewnością powątpiewa w powodzenie w biznesie podyktowane odpowiednim opakowaniem. Z pewnością nie jest to element, który znajduje się na pierwszym planie wyprzedzając jakość i markę, jednak pełni istotny element promocji. Z mediów znane są historie kolekcji puszek popularnych napojów, limitowanych opakowań sprzętów elektronicznych czy zindywidualizowanych grafik naniesionych na bardzo powszechne produktów. Są one związane głównie ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie tego typu gadżety są codziennością. Nie oznacza to, że nasz kraj zmierza w innym kierunku. Pamiętajmy, że w pierwszej kolejności „karmimy oczy”.
Podstawową zaletą spersonalizowanych opakowań jest to, że nasza firma może się pokazać. Spośród setek a nawet tysięcy opakowań, przesyłek to właśnie nasze będzie widoczne. Zobaczy je kurier, adresat oraz wiele innych osób, które po prostu spojrzą. Dodatkowo, jeśli nasze oznaczenie będzie odpowiednio oryginalne, może ono na długo zapaść w pamięć a nawet stać się symbolem. Ważne jest również to, że jest to właściwie samodzielna reklama. Wyobraźmy sobie, że nabywca naszych produktów, otrzymuje towar w oznaczonym logo firmy kartonie. Jest on bardzo dobrej jakości i nadaj się do następne użycia. Ta sama osoba wysyłając upominki czy towary do kolejnych osób korzysta właśnie z naszego opakowania. W taki sposób nasza marka dociera nawet tam, gdzie jej samodzielnie nie wysłaliśmy.
Warto wspomnieć także o firmie Can-Pack, która produkuje najbardziej nowoczesne opakowania metalowe w naszym kraju. Ciekawe jest to, że mimo, iż materiał wykonania nie kojarzy się z finezja i możliwością artystycznego wyrazu, to coraz częściej klienci firmy decydują się na naniesienie swojego logo na opakowanie. Przykładem tego, że produkt sam się nie obroni, jest także zorganizowana w 2008 roku wystawa „Potęga Opakowania”. Odbyła się ona na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Zaprezentowano nie tylko ewolucje produktu ale przede wszystkim wskazano jak kilka centymetrów tuszu (w większości przypadków) może zamienić standardową rzecz w coś co będziemy postrzegać zupełnie wyjątkowo na tle analogicznych przedmiotów.
Wybór drogi, która pomoże dotrzeć Twojej firmie do świadomości klienta jest indywidualną sprawą każdego przedsiębiorcy. Ważne jest właściwie nie to „jak” ale „czy” uda się zdobyć kolejną rzeszę zainteresowanych. Jeśli już zapakujemy nasz towar, dobrze jest wybrać sprawdzone rozwiązania w zakresie obsługi przesyłki. W tym przypadku najlepiej zaufać najlepszym z branży- platforma Kuriernet.pl będzie zdecydowanie trafnym wyborem. Duży zakres usług pozwoli na wolność wyboru, natomiast rabaty i promocje dadzą możliwość zaoszczędzić środki, które można wydać na zindywidualizowane opakowanie.