FAQ

  • W jakich godzinach jest czynna infolinia?

    Infolinia czynna jest w godzinach 09:00-16:00. W pozostałych godzinach prosimy o kontakt mailowy.

  • Czy muszę wydrukować list przewozowy?

    List przewozowwy generuje się po opłaceniu zlecenia. Dostępny jest na Panelu klienta  w zakładce Lista Przesyłek. List należy pobrać, wydrukować i przykleić na nadawaną przesyłkę.
    W przypadku zleceń importowych DPD system nie generuje listu przewozowego,  kurier następnego dnia roboczego pobiera list przewozowy i realizuje zlecenie.

  • Kurier nie odebrał przesyłki. Co mam zrobić?

    Jeżeli znasz numer zlecenia odbioru paczki ( dostępny jest w zakładce Lista Przesyłek) skontaktuj się z firmą kurierską, która realizuje odbiór. Zawsze również możesz skontaktować się z nami. Ponowimy odbiór przesyłki w najbliższym możliwym termienie. Zlecenia nie ponawiają się automatycznie.

  • Jak anulować wprowadzone zlecenie?

    Wprowadzone zlecenia można anulować poprzez przesłanie dyspozycji anulowania na adres biuro@kuriernet.pl. Anulować można jedynie przesyłki nieodebrane przez kuriera.
     

    Wiadomość o anulowaniu powinna zawierać:

    - numer listu przewozowego/numer zlecenia

    - informację o anulowaniu

    - jeżeli wpłata dokonywana była poprzez system Przelewy24 dyspozycję co do wpłaconych środków: zwrot na rachunek bankowy lub zwrot na konto Skarbonka

  • Czy mogę złożyć zlecenie telefonicznie?

    Nie przyjmujemy zleceń telefonicznie. Aby zlecenie zostało skutecznie przyjęte do realizacji musisz się zalogować, wypełnić stosowny formularz i opłacić zlecenie.

  • Czy mogę wysłać przesyłkę „za pobraniem”?

    Przy składaniu zlecenia należy w opcjach dodatkowych wybrać Pobranie, termin zwrotu należności oraz podać dokładną kwotę pobrania.
    Kwota pobrania zostanie zwrócona w takiej kwocie jaka została określona przez nadawcę w formularzu zamówienia usługi w terminie od 1 do 14 dni roboczych (w zależności od wybranego przewoźnika i usługi) od daty dostarczenia przesyłki do adresata na rachunek bankowy klienta podany podczas składania zlecenia.

  • Czy kwota pobrania z zagranicy w EUR jest zwracana w EUR czy w PLN?

    Przesyłki międzynarodowe pobraniowe realizowane są jedynie przez firmę UPS. Zwroty pobrań realizowane są zawsze w walucie polskiej (PLN). Kwota pobrania w walucie zagranicznej jest przewalutowywana zgodnie z uśrednionym tygodniowym kursem walutowym UPS, zbieżnym ze średnim kursem NBP, na dzień doręczenia przesyłki do adresata.

     

  • Jestem Odbiorcą. Czy mogę zlecić odbiór przesyłki od Nadawcy?

    W tym celu należy skontaktować się z Nadawcą przesyłki, aby uzyskać niezbędne informacje dotyczące przesyłki:

    1. wagę oraz jej wymiary
    2. zawartość oraz sposób zapakowania przesyłki

    Należy posiadać także dokładne dane teleadresowe Nadawcy oraz ustalić dogodny dla Nadawcy termin odbioru przesyłki. Na podstawie takich informacji proszę złożyć i opłacić zamówienie w naszym Serwisie.
    Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, to poinformować Nadawcę aby wydrukował wygenerowany przez system list przewozowy. List ten Nadawca musi przekazać Kurierowi wraz z przesyłką.

     

  • Czy możliwe jest zamówienie kuriera pod inny adres niż siedziba firmy?

     

    Tak. Nadawca i odbiorca przesyłki może być każdorazowo definiowany przy składaniu zamówienia. Użytkownik rejestrując się w systemie podaje adres siedziby firmy, który będzie wykorzystany na potrzeby wystawiania faktur VAT.

     

  • Czy mogę wysłać walizkę?

    Tak. Walizka powinna być zabezpieczona i zapakowana w karton o regularnym kształcie. Wysyłka może zostać zrealizowana róznież jako element niestandardowy, jednak wiąże się to z dodatkową opłatą.

  • Co to jest element niestandardowy?

     

    Przewóz elementów niestandardowych wiąże się z  dodatkową opłatą za realizację takiej usługi.
    Pełny opis przesyłek niestandardowych znajdziecie Państwo po przejściu do zakładki Centrum Informacji

     

  • Co jest zawarte w podstawowej cenie przesyłki?

    Ceny brutto, zawierają podatek VAT 23% oraz opłatę paliwową.
    Cena podstawowa wraz z opłatą paliwową jest ceną ostateczną doręczenia przesyłki.
    Przesyłka jest również ubezpieczona, w zależności od wybranego  Przewożnika

  • Popełniłem błąd przy składaniu zamówienia - jak mogę edytować wprowadzone dane?

     Złóż i opłać nowe zamówienie z poprawnymi danymi oraz skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie (biuro@kuriernet.pl) celem anulowania błędnego zlecenia i zwrotu środków.
    Opłatę za niezrealizowaną wysyłkę zostanie zwrócona na Twoje konto.
    Prosimy, informuj nas na bieżąco o niezrealizowanych zleceniach e-mailem (biuro@kuriernet.pl). W treści wiadomości podaj numer zlecenia lub numer listu przewozowego.

     

     

  • Chciałbym zmienić datę odbioru przesyłki w opłaconym zamówieniu. Jak to zrobić?

    Skontaktuj się z nami, bądź wyślij na adres e-mail dyspozycję zmiany terminu odbioru przesyłki.

     

     

  • Nadałem przesyłkę większą niż wcześniej zadeklarowałem na liście przewozowym. Co dalej?

    Wszelkie przesyłki odebrane od Nadawcy przez Kuriera są weryfikowane na magazynie Przewoźnika. W przypadku podania nieprawdziwych danych dotyczących wagi, wymiarów, zawartości oraz sposobu opakowania przesyłki, jesteśmy uprawnieni do wystawienia Państwu dodatkowej Faktury VAT na kwotę wynikającą z różnicy cenowej pomiędzy faktyczną ceną za przesyłkę a ceną zapłaconą przez Państwa jako Zleceniodawcę.

     

  • Czy muszę każdorazowo wprowadzać dane swoje lub swoich klientów w momencie składania zamówienia?

    Dla Państwa wygody udostępniamy bardzo przydatną książkę adresową, do której można dodać dane Nadawcy i Odbiorcy.  Zachęcamy do korzystania z tych udogodnień - pozwolą one zaoszczędzić  czas, jaki musielibyście Państwo poświecić wypełniając wszystkie pola formularza podczas skałdania kolejnych zleceń.

     

  • Czy muszę za każdą przesyłkę płacić oddzielnie?

    Istnieje możliwość zapłaty za kilka zleceń jednocześnie . Po wprowadzeniu wszystkich zamówień należy dokonać zbiorczej płatności.
    Można również skorzystać z konta Skarbonka. Jednorazowo doładować swoje konto w Serwisie, a następnie wysyłać przesyłki w ramach dostępnych środków. Korzytsanie z konta Skarbonka jest dodatkowo premiowane rabatem. Przesyłki opłacane z wykorzystaniem środków ze Skarbonki są jeszcze tańsze.

     

  • Jak zamówić kuriera, by pojawił się po odbiór przesyłki w dniu jutrzejszym?

     

    Podczas składania zlecenia mają Państwo możliwość wyboru  dnia odbioru przesyłki, ale także wskazania zakresu godzinowego realizacji zlecenia.

     

  • Jak mogę się dowiedzieć co dzieję się z przesyłką?

     

    Status swojej przesyłki mogą Państwo sprawdzić wpisując numer listu przewozowego na stronie www.kuriernet.pl lub na stronie przewoźnika obsługującego przesyłkę.

     

  • O której godzinie kurier dostarczy przesyłkę do odbiorcy?

     

    Przesyłki dostarczane są zwyczajowo w godz. 9:00 - 17:00. Istnieje również opcja dostawy przed godziną przed godziną 9:30 lub 12:00 - są to usługi dodatkowe, za które pobierana jest opłata zgodnie z cennikiem, poprzez doliczenie ich wartości do opłaty podstawowej.

     

  • Jakie towary są wyłączone ze spedycji kurierskiej?

    Szczegółowy wykaz przedmiotów wyłączonych z przewozu kurierskiego znajduje się w zakładce Centrum Infformacji.

  • W jaki sposób następuje rozliczenie za usługę?

    Rozliczenie złożonych zamówień odbywa się w raz  w miesiącu dla wpłat za przesyłki dokonanych poprzez serwis Przelewy24 lub wpłat na konto Skarbonka.
    Informacja o nowej fakturze jest przesyłana na adres e-mail podany podczas rejestracji.
    Faktury dostępne są on-line. Dostęp do nich mają Państwo poprzez Panel Klienta wybierając zakładkę Faktury.
     

     

  • Jaki jest zasięg doręczania przesyłek przez kurierów?

     

    Nasi Przewoźnicy dostarczają przesyłki do 260 krajów na całym świecie.

     

  • Kto może korzystać z usług Kuriernet?

    Nasza oferta przeznaczona jest zarówno dla osób prywatnych jak i firm, które nie są w stanie zadeklarować ilości wysyłki miesięcznej, co uniemożliwia im podpisanie umowy bezpośrednio z firmą kurierską i negocjację korzystnych cen. Nasze ceny, zarówno w cenniku Standard jak i cennikach biznesowych, obowiązują już od pierwszej nadanej przesyłki.

    Działamy FAIR PLAY - z usług wybranego Kuriera nie mogą skorzytsać aktualnie czynni klienci tego Przewoźnika (UPS, DPD, GEIS, Inpost, DHL)

  • Czy muszę podpisać umowę z Kuriernet aby korzystać z usługi?

    Aby móc korzystać z naszych usług wystarczy zarejestrować się w serwisie. Nie wymagamy od Państwa podpisywania umowy, ani deklaracji minimalnej ilości przesyłek w miesiącu.

  • Nie zgadzam się z jednym punktem z regulaminu Kuriernet lub regulaminu danego przewoźnika, czy wciąż mogę korzystać z Waszych usług?

     

    Akceptacja regulaminu Kuriernet oraz regulaminów przewoźników będących w naszej ofercie jest warunkiem niezbędnym i koniecznym do wykonania usługi zorganizowania i przewozu Państwa przesyłek. W momencie rejestracji muszą Państwo zaakceptować warunki zawarte w regulaminach, w przeciwnym wypadku nie będziemy mogli świadczyć dla Państwa usług.

Koszyk
0 szt.  0,00