Jaki kurier dla sklepu internetowego?

wybór kuriera dla sklepu internetowego

Dla osób, które od kilku lat prowadzą sklep internetowy pytania takie jak : „jak najtaniej wysłać paczkę?” lub „ jak wysłać paczkę do anglii?” nie stanowią już tajemnicy. Wydaje się, że w gorszej sytuacji są rozpoczynający działalność gospodarczą. Zaprezentujemy Wam kilka porad jaki kurier dla sklepu internetowego jest najlepszy.

Volumen przesyłek kurierskich – wciąż rosnąca dynamika

Według szacunku Urzędu Komunikacji Elektronicznej ilość przesyłek kurierskich i pocztowych w 2020 roku może przekroczyć nawet 500 milionów sztuk. Dlatego szacowana wartość całego rynku zbliża się do kwoty 70 mld złotych. Nic dziwnego, że cały czas pojawiają się nowe sklepy internetowe, które chcą uczestniczyć, a zarazem tworzyć ten dynamiczny wzrost rynku e-ecommerce. W związku z tym jaki więc kurier dla sklepu internetowego będzie najlepszy?

Jak oszacować ilość paczek w nowym sklepie internetowym?

Pisząc biznesplan dla nowej działalności bardzo odważnie wpisujemy ilość obsługiwanych zleceń i ich dynamiczny wzrost w czasie. Jak najbardziej – dobrze sporządzony biznesplan i pomysł na jego realizację prawdopodobnie zaowocuje spodziewanym wynikiem. Ale z skąd w ogóle wziąć informacje o spodziewanej ilość zamówień?

Na to pytanie odpowie ci jedynie konkurencja! Oczywiście prawdopodobnie nie zrobi tego dobrowolnie, ale może uda się znaleźć kilka sposobów, aby określić szacunkowe ilości zamówień, jakich możemy się spodziewać.

Gdzie szukać takich informacji? To zależy od asortymentu oraz branży, w której chcielibyście działać, ale poniżej prezentujemy przykładowe kopalnie pozyskiwania mniej lub bardziej przydatnych danych:

– strony firmowe stron konkurencyjnych. Firmy, zwłaszcza te bardziej świadome swojej pozycji rynkowej, publikują takie informacje na swojej stronie. Nie są to może bezpośrednie dane, ale przeglądając stronę na facebooku czy aktualności, możemy znaleźć informacje, że „witamy 1000 klienta”, ale infografikę z okazji np. 5 urodzin.

– stron serwisów aukcyjnych. Jeżeli w waszej branży towary sprzedawane są poprzez serwis aukcyjny trochę danych można wyciągnąć również z tego narzędzia. Oczywiście minęły już czasy, kiedy serwis allegro publikował informacje na temat statystyk sprzedaży danego konta, ale obecnie również można część tych informacji wydobyć. Wykorzystajcie informacje na liście aukcji wskazującą na ilość osób, które zakupiły dane produkt:

serwis aukcyjny allegro umożliwia weryfikację ilości zamówionego towaru
Możesz oszacować sprzedaż konkurencji badając zainteresowanie produktami na aukcjach allegro

– można również zamówić raport na temat stanu danej branży w jednej z wywiadowni gospodarczych. Jeżeli interesują nas konkretne zawężone dane cena takiej analizy może okazać się zaporowa, ale rozważcie czy przed rozpoczęciem inwestycji nie lepiej mieć większe rozeznanie w rynku.

Co ma największe znaczenie przy wyborze firmy kurierskiej?

Najważniejsza jest znajomość własnego asortymentu. Być może to śmieszne, ale zwłaszcza dla osób rozpoczynających przygodę z własną działalnością gospodarczą może okazać się zaskoczeniem fakt, jak wyobrażali sobie swój sklep internetowy przed jego otwarciem, a następnie po pierwszym roku działalności. Jeżeli będziecie wiedzieć jaki towar będzie wysyłany ułatwi to znacznie wybór jaki będzie kurier dla sklepu internetowego.

właściciel sklepu internetowego wysyła paczki internetowe

Najpopularniejszą formą transportu są oczywiście paczki kurierskie. Ale nie zapominajcie, że większe i cięższe towary trzeba wysyłać na palecie. Inne dopuszczalne wymiary może mieć paczka wysyłana do Polski, a inne paczka do Niemiec, czy paczka do Anglii.

Oczywiście musicie wziąć pod uwagę asortyment już zapakowany i  gotowy do transportu. Aktualnie firmy kurierskie bardzo mocno przywiązują wagę do weryfikacji przesyłek kurierskich. Większość przewoźników dysponuje już na  sortowniach automatycznymi systemami do pomiaru wymiarów i wagi sortowanych. Sytuacja ta implikuje dwie rzeczy:

– należy rozważyć czy ze względów logistycznych, ale również może marketingowych nie zaprojektować własnych dopasowanych opakowań

– szczególną uwagę należy zwrócić na objętość paczki – stosować opakowania „skrojone” na miarę – ponieważ objętość paczki jest czynnikiem silnie wpływającym na cenę usługi kurierskiej

Dopuszczalne wymiary paczek jakie wymaga kurier dla sklepu internetowego

Każda z firm kurierskich – UPS, DPD czy DHL, ma nieco odmienny schemat obliczania dopuszczalnych wymiarów paczki do transportu. Różnice są nie tylko w sposobie stosowania wzorów na wagę gabarytową, ale dotyczą również kierunku na jaki wysyłana jest paczka. Inne zasady obowiązują paczki wysyłane na terenie polski, a inne dotyczą paczek do Czech, Francji czy paczek lub palet do Holandii.

Jak się nie pogubić? Proponujemy 2 rozwiązania:

– zapoznać się i stosować do zestawienia dopuszczalnych wymiarów paczek kurierskich, prezentowanych między innymi w serwisie Kuriernet.pl

– zawsze przed wysyłką, rzetelnie ważyć i mierzyć przesyłkę, a następnie dane te wpisać w kalkulatorze na stronie Kuriernet.pl. Nasz kalkulator wyręcza Was w sprawdzaniu wszystkich opcji. Po wprowadzeniu wszystkich danych wyceni Waszą paczkę jedynie dla tych kurierów, którzy będą w stanie zrealizować zlecenie.

Reklama tanie przesyłki kurierskie kuriernet

Nasz kalkulator nie sprawdzi czy wasza paczka jest niestandardowa! To musicie zrobić sami, a warto ponieważ wysyłka paczek niestandardowych wiąże się z dużo większymi kosztami.

Czy kurier dla sklepu internetowego wymaga deklarowania ilości paczek?

Podpisując umowę z wybraną firmą kurierską musicie zadeklarować ile paczek miesięcznie będziecie wysyłali. Nie stanowi to problemu dla firmy z ugruntowanym stażem, ale dla nowego sklepu internetowego już tak. Dodatkowo firmy kurierskie stosują często dopłaty z tytułu nie wywiązania się z deklaracji.

Dlatego dla nowych, ale i nie tylko, szukających kuriera dla sklepu internetowego idealnym rozwiązaniem jest współpraca z brokerem usług kurierskich takich jak Kuriernet.pl. Współpraca zapewnia wiele korzyści:

– brak konieczności deklaracji ilości przesyłek

– rabaty już od pierwszej paczki – zobacz jak obniżyć koszty przesyłek

– materiały operacyjne na start – koszulki samoprzylepne, koperty  kurierskie, foliopaki

– dostęp do kilku Przewoźników – współpracujemy z takimi firmami jak DPD, UPS czy DHL. Nie musisz już samodzielnie negocjować z nimi cen i podpisywać umowy. My zrobimy to za Ciebie

– możliwość negocjacji cen jeżeli twój sklep internetowy się rozwinie

Niech Twoje pieniądze cały czas pracują! Zwróć uwagę na termin zwrotu pobrania

W początkowej fazie działalności płynność finansowa jest bardzo ważna, a więc wybór szybkich opcji pobrania nabiera szczególnego znaczenia.

Nawiązując współpracę z kurierem zwróć uwagę jak długo będziesz oczekiwać na zwrot pieniędzy z przesyłek pobraniowych. Przedewszystkim nie ma tu jednego standardu. Niektóre firmy kurierskie zwracają pieniądze w kilka dni, a inne dają sobie dłuższe terminy – nawet do 21 dni roboczych.

Wybierając usługi brokera kurierskiego należy szczególnie zwrócić uwagę na aspekt zwrotu należności pobraniowych. Niestety powstało wiele tego typu serwisów i nie wszystkie są w stanie zapewnić odpowiednią jakość usług swoim Klientom. Weryfikacji najlepiej dokonać poprzez analizę opinii o danym brokerze kurierskim, np. na oficjalnej wizytówce Google danej firmy.

Reklama kuriernet tanie przesyłki kurierskie

Autor: Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat. Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania. Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

4 myśli w temacie “Jaki kurier dla sklepu internetowego?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *