paczki kurierskie

Cechy dobrego sklepu internetowego

Na stronie Kuriernet.pl wiele razy poruszany był temat sklepów internetowych. Nie jest on stricte związany z branżą kurierską, jednak w znacznym stopniu branża e-commerce jest powiązana z podmiotami transportującymi. W końcu każdą zamówioną rzecz należy dostarczyć do klienta oraz zapewnić jej sprawą procedurę ewentualnego zwrotu czy reklamacji.

Od marca 2020 roku można obserwować znaczy rozwój sklepów internetowych w związku z częściowym ograniczeniem gospodarki.

Jeśli więc coś zyskuje na popularności, zmieniają się również oczekiwania względem tych rzeczy. Tak jest również w zakresie sklepów internetowych. Obecnie nie wystarczy jedynie założyć platformę sprzedażową i umieścić na niej określone produkty.

Jest to bowiem złożony konglomerat wielu czynników, które muszą ze sobą solidnie współpracować. Poza stricte technicznymi kwestiami jednak, bardzo ważne jest również to by osoba zarządzająca wykonała odpowiednią pracę.

Istotne cechy dobrego sklepu internetowego

1. Aktualizacja oferty.

To bardzo ważna kwestia z punktu widzenia handlowego oraz prawnego. Pamiętajmy bowiem, że klient wchodząc do sklepu chce „wziąć z półki” określony towar i nie zastanawiać się nad tym, czy idąc do kasy, usłyszy informację, że jest on dostępny, lub że jego dostępność jest ograniczona. Z drugiej strony wystawiając towar na „widok publiczny” jesteśmy objęci przepisami i zobowiązani ofertą. Ważne jest więc by mechanizm aktualizacji oferty był sprawny i sprawdzony.

2. Różne sposoby płatności- warto zaznaczyć, że powinny być one również bezpieczne.

Dlaczego? Zgodnie z informacjami wskazywanymi przez jeden z największych banków komercyjnych w naszym kraju, odnotowuje się co najmniej kilka ataków hakerskich dziennie. Około 80 % z nich mają związek z czynnością płacenia za transakcje w siedzi.

Do najbardziej popularnych sposobów należą: Blik, obciążenie karty, przelew bankowy, PAYPO, płatność przy odbiorze, płatność kryptowalutą. Z pewnością wskazane metody to absolutne minimum w obecnym czasie. Jeśli jeszcze założymy chęć obsługi również klientów zagranicznych, może okazać się, że nawet wskazane metody będą mało wystarczające.

3. Obsługa przesyłek- jeśli sklep Internetowy, to niezbędny wydaje się dobrze prosperujący kanał przesyłowy.

Istotne jest to, by przesyłki docierały w odpowiednim stanie oraz we właściwym terminie. Z punktu widzenia sprzedawcy, idealnym rozwiązaniem będzie także możliwość zakupu pakietu przesyłek, np. 200 nadań miesięcznie za określoną kwotę.

Czy jedynie wysyłki są istotne? Z pewnością mają one bardzo duże znaczenie, jednak równie ważne są zwroty. Może być przecież tak, że nabywca uzna, że chce zrezygnować z zakupionego towaru- wtedy okazuje się, że odpowiednia obsługa kurierska może być na wagę złota. Jak wybrać odpowiednią firmę przewozową? Zapraszamy do współpracy z portalem Kuriernet.pl.

4. Odpowiednie procedury- to ten element, którego nikt nie lubi. Dlaczego?

Bo większość osób nie czyta regulaminów czy procedur. Właśnie dlatego świadomość tego, że jest to „czysta formalność”, powoduje, że częstokroć tego typu dokumenty są sprowadzane do niższej rangi. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie ciągłe zmiany i nowelizacje przepisów, które wymagają również zmian we wspomnianych dokumentach.

5. Obsługa sklepu- określenie „sklep internetowy” wskazuje na jego przedmiotowy oraz wirtualny charakter.

Gdzie tu zatem miejsce na czynnik osobowy? Okazuje się, że ma on bardzo duże znaczenie i pomimo że wszystko odbywa się w sieci, to musi pojawić się człowiek, który zepnie w całość konglomerat wielu pojedynczych czynności. Wniosek jest zatem taki, że obsługa musi być zapewniona. Musi ona mieć również odpowiednie kompetencje. Z pośród wielu cech, do najważniejszych możemy zaliczyć chęć do pracy. Wszystko inne można wypracować lub zwyczajnie się nauczyć.

6. Zapasy finansowe- wydaje się to oczywiste, że jeśli otwieramy działalność, to konieczne jest posiadanie określonego budżetu.

Nie musimy finansować wszystkiego własnym sumptem, jednak ryzykownym będzie oparcie biznesu na dotacjach czy finansowaniu zewnętrznym. Jakie zatem środki będą potrzebne na początek? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiele zależy od profilu działalności.

Jeśli rozpatrujemy stworzenie sklepu internetowego, to z pewnością musimy się na początek zatowarować. Dodatkowo, konieczne będą określone wydatki- komputer, telefon, produkty do pakowania i wiele innych. Nie jesteśmy w stanie udzielić konkretnej odpowiedzi na pytanie- ile pieniędzy muszę mieć na start? Możemy jednak polecić aby stworzyć dokładny biznesplan oraz zaplanować najważniejsze wydatki.

7. Obsługa formalna- rozumiana jako zaplecze księgowe oraz prawne.

Większość osób, które rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem przedsiębiorstwa, nie ma większego doświadczenia w zakresie rozliczeń i innych formalność prawno podatkowych.

Warto zatem przeznaczyć określone środki finansowe na tego typu usługi, które pozwolą nam uchronić się przed ewentualnymi sankcjami przewidzianymi prawem. Ważne jest również to, że w razie niemożności odzyskania od kontrahenta określonych pieniędzy, obsługujący nas prawnik, może nas wesprzeć w procesie ich odzyskania.

Wskazane aspekty to jedynie „kropla w morzu” potrzeb młodego przedsiębiorcy. Bardzo ważnym wydaj się to, żeby zanim rozpoczniemy swoją działalność bardzo dobrze to przemyśleć. Teoretycy biznesu uznają nawet, że lepiej założyć gorszy scenariusz i miło się zaskoczyć. Należy także pamiętać, że obecnie wiele się zmienia w bardzo dynamiczny sposób. Przepisy, które niegdyś działały na korzyść przedsiębiorcy, obecnie budzą znaczne kontrowersje. Nie wszystko można przewidzieć ale warto mieć te kwestie na względzie.

Zakładasz sklep internetowy? Kuriernet.pl to idealny partner

Początki każdego biznesu nie są łatwe. Częstokroć przytłoczeni wieloma obowiązkami poszukujemy przyjaznych partnerów, którzy wesprą nas swoimi usługami lub chociażby poradą.

Portal Kuriernet.pl nie jest w stanie pomóc w każdej sytuacji. Jesteśmy jednak pewni, że w aspekcie obsługi przesyłek damy sobie świetnie radę. Dlaczego my? Argumentów jest wiele. Najważniejsze to: zrozumienie i doświadczenie. My też kiedyś zaczynaliśmy i zdajemy sobie sprawę, że na początku ważne są szczegóły.

Dlatego do dyspozycji wszystkich Klientów oddajemy najlepszą ofertę największych na rynku firm transportowych. Nie ważne, czy konieczne jest przesłanie koperty, paczki, palety czy innej formy pakunku- my Ci w tym pomożemy. A jeśli zdecydujesz się nam zaufać i zarejestrować, otrzymać rabat już na pierwszą przesyłkę. Jeżeli pojawią się jakieś pytania, bardzo chętnie odpowiedzą na nie nasi konsultanci.

About the author

Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat.
Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania.
Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *