Na łamach portalu Kuriernet.pl wiele razy wskazywaliśmy na wyniki branży kurierskiej. Jednym z głównych powodów wzrostu w ostatnim czasie był okres pandemii, który znaczeni przyczynił się do rozpowszechnienia zakupów na odległość. Wiele marek przeniosło swoje sklepy na grunt internetowy co w efekcie wywołało konieczność podpisania umów z firmami kurierskimi. Dokonując aktualnego przeglądu firm działających w branży transportowej, można powiedzieć, że właściwie nie ma takiego sektora, który nie byłby obsłużony. Przypomnijmy zatem, iż wiodące firmy to głównie InPost, FedEx, DHL, Pallex, UPS oraz wielu innych. Z ofertą oraz specyfikacją każdej z nich można zapoznać się na stronie portalu Kuriernet.pl
- Wzrost przychodu- praktyczne znaczenie
- Inpost jest liderem innowacji
- Hellmann – jak palety kurierskie zmieniają rynek
- A co z innymi firmami kurierskimi?
- InPost rekordowo w pierwszym kwartale 2022 roku
- 94 % wzrost dochodu spółki Inpost
- Taki wzrost nie bierze się z powietrza
- Inpost – Danych liczbowych jednak nie koniec
- Wzrost osób korzystających z paczkomatów
- Kapitał ludzki podstawą wzrostu
- Firma InPost to nie tylko wzrosty zysku ale również pomoc humanitarna.
Wzrost przychodu- praktyczne znaczenie
Wzrost przychodu większości z nas kojarzy się głównie z faktem zwiększenia majętności firmy oraz osób zarządzających. Słowo „majętność” można jednak rozumieć na różny sposób. Oczywiście, w pierwszej kolejności nasuwa się znaczenie monetarne.
A jak jest z firmami kurierskimi?
Obecnie rynek przeżywa rozkwit. Jest to dosyć specyficzne zjawisko, ponieważ trwa ono od ponad 2 lat i pomimo zwiększającej się konkurencji na rynku kurierskim, tego typu podmioty odnotowują stały wzrost obsługiwanych zleceń.
Paradoksalnie nie są to jednie przesyłki kurierskie kartonowe ale w znacznym zakresie również nadania paletowe, dłużycowe oraz kopertowe. Sytuacja wygląda również nieco inaczej w przypadku zasilania zleceń kurierskich. Mianowicie, z jednej strony podmioty dotychczas prowadzące działalność stacjonarną, zamieniają ją na wysyłkową. Z drugiej strony natomiast, nowe firmy decydują się od razu na taką formę pracy.
Inpost jest liderem innowacji
No dobrze ale jakie ma to przełożenie na praktykę? Z pewnością księgowe- wzrost wyniku finansowego. Ważne jest również to, że firma kurierska może inwestować w nowe technologie oraz udoskonalać swoje usługi. Za przykład można wskazać firmę InPost, która na przestrzeni ostatnich 2,3 lat jest absolutnym liderem innowacji. Wspomnijmy:
- ogólny wzrost liczby paczkomatów
- maszyny pocztowe z chłodzeniem
- udoskonalenie aplikacji mobilnej
- współpraca z nowymi platformami sprzedażowymi
- kurierzy rowerowi w Poznaniu
Oczywiście to nie koniec, a jedynie, te innowacje najbardziej popularne.
Hellmann – jak palety kurierskie zmieniają rynek
Innym przykładem jest firma Hellmann. Wprawdzie cieszy się ona mniejszą popularnością wśród klientów detalicznych, ale prowadząc biznes korzystający z usług przesyłek paletowych w kraju i poza nim, jest ona bardzo dobrze znana.
Została ona wspomniana, ponieważ jeszcze 3 lata temu była mało znaną firmą, która obsługiwała głównie oddziały firm zagranicznych. Obecnie, przedsiębiorstwo obsługuje setki przesyłek miesięcznie i jakiś czas temu otworzyło oddział w Strykowie. Oznacza to, że towarzyszy im istotny rozwój i konkretne plany na przyszłość.
A co z innymi firmami kurierskimi?
Bez wątpienia, również inne podmioty branży kurierskiej odnotowały wzrosty w swojej działalności. Pomimo braku konkretnych informacji na ten temat, wystarczy zaobserwować zmiany ich struktury organizacyjnej- nowe samochody, rozszerzenie zakresu terytorialnego oraz przedmiotowego, zawiązanie współpracy z nowymi podmiotami.
InPost rekordowo w pierwszym kwartale 2022 roku
Pół roku minęło jak jeden dzień. Z pewnością, za sprawą ostatnich wydarzeń na świecie czas płynie zdecydowanie szybciej. Początek czerwca to bardzo dobry czas na podsumowanie niemalże półrocznej pracy oraz półmetku drugiego kwartału.
To także idealny moment na to, by zmodyfikować swoje działania w taki sposób aby osiągnąć zamierzony sukces na koniec roku. Niestety, nie wszystkie firmy branży kurierskiej prezentują swoje wyniki i podają je do wiadomości. Spośród tych, które chwalą się swoimi osiągnięciami, prym wiedzie InPost. Właściwie byłoby to zaskoczeniem, gdyby firma nie odnosiła sukcesów. Teoria jest teorią jednak, najważniejsze są fakty i liczby.
94 % wzrost dochodu spółki Inpost
Gdyby próbować zaprezentować w sposób graficzny wzrost InPost pod względem dochodu, należałoby stworzyć wykres niemalże pionowy. Tak właśnie prezentował by się 94% progres, który wskazuje na to, że na rachunek bankowy firmy wpłynęło około 1,54 mld zł więcej niż w poprzednim roku.
Taki wzrost nie bierze się z powietrza
Wskazana kwota wynika głównie z obsłużenia bagatela około 68% więcej przesyłek kurierskich. Pracownicy biurowi, kurierzy, aplikacje, samochody firmy InPost tylko w pierwszym kwartale tego roku doręczyły, odebrały, przesortowały około 164,2 miliony przesyłek. Należy zaznaczyć, że mówimy tylko o jednej firmie kurierskiej. To wskazuje również na potencjał wysyłkowy całego kraju.
Inpost – Danych liczbowych jednak nie koniec
Od początku roku, firma umieściła około 1900 nowych maszyn pocztowych. Koresponduje to ze stale pojawiającymi się powiadomieniami o nowych lokalizacjach. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że paczkomaty firmy InPost są właściwie wszędzie.
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na zlecenie podmiotu, około 57% Polaków jest w stanie dotrzeć do najbliższego paczkomatu w czasie poniżej 7 minut. Przeciętny obywatel spaceruje z psem około 15 minut w czasie jednego wyjścia. Z pewnością dane nie są ze sobą związane ale idealnie się uzupełniają.
Lokalnie każdy z nas dokładnie wie gdzie znajduje się paczkomat blisko jego miejsca zamieszkania czy pracy. Jak jednak firma prezentuje się na arenie ogólnopolskiej?
Wzrost osób korzystających z paczkomatów
Okazuje się, że o ile ogólnie rzecz biorąc, udział branży kurierskiej w naszym kraju zwiększył się o około 16%, to InPost zajmuje około 15% rynku i stale wzmacnia swoją pozycję. Pomimo bardzo długiej obecności na rynku, liczba osób korzystających z paczkomatów wzrosła o około 13% (15,3 mln osób). Można więc uznać, że średnio co około 8,5 minuty na dobę ktoś podchodzi do maszyny w celu nadania lub odebrania przesyłki.
Analizując wskazane dane można stwierdzić, że nasz kraj jest znaczenie za mały dla InPost-u. Właśnie dlatego zdecydowano o ekspansji na rynek Wielkiej Brytanii oraz Francji. Pierwszy kraj odnotowuje spadek w zakresie branży e-commerce. Wynosi on około 20% na przestrzeni ostatnich miesięcy.
Jest to wywołane kwestiami polityczno- gospodarczymi. Mimo to, udział InPost w tamtejszym rynku jest istotny i wykazuje tendencję wzrostową- wolumen większy o 157%. Francja boryka się z podobnymi problemami rynkowymi. Odnotowuje się około 15% spadek popytu na rynku szeroko rozumianych usług e-commerce, jednak InPost utrzymuje wzrost na poziomi około 8%.
Kapitał ludzki podstawą wzrostu
Jak można się domyśleć, taki sukces nie obsłuży się sam. Potrzebni są ludzie, rozwiązania informatyczne, wdrożenia oraz procedury. Okazuje się, że InPost jest jedną z niewielu firm, która zwiększyła na przestrzeni ostatnich 3 lat zatrudnienie pracowników o około 19%. Dodatkowo, spora inwestycja w aplikacje mobilne spowodowała, że jedynie w tym roku, na jej zainstalowania na swoim telefonie zdecydowało się około 400 tysięcy nowych użytkowników.
InPost to nie tylko paczkomatu. To prawda, jest to jeden z ich najpopularniejszych produktów, jednak, poza maszynami pocztowymi, firma korzysta również z kurierów mobilnych. Jak zostało już wspomniane w artykule na temat paczkomatów, dla InPost była to bardzo duża inwestycja. Wydaje się być w pełni trafiona z uwagi na to, że około 94% wszystkich użytkowników wybiera właśnie taka formę odbioru swojej przesyłki. Wyniki wydają się być imponujące.
Firma InPost to nie tylko wzrosty zysku ale również pomoc humanitarna.
W tym aspekcie jednak nie powinno stosować się porównań. Należy więc wspomnieć, że przetransportowali oni około 6 tysięcy ton różnego rodzaju przedmiotów na Ukrainę.
Wyniki wydają się być bardzo obiecujące. Wyobraźmy sobie, że tworzymy aplikację z której nagle zaczyna korzystać około 9,5 mln osób. Oczywiście nic nie dzieje się „nagle” i wszystko jest wynikiem ciężkiej pracy.
Kuriernet.pl podchodzi z bardzo dużym entuzjazmem do tego typu danych. Od lat współpracujemy z licznymi, najlepszymi firmami kurierskimi. Jedną z nich jest InPost.
Liczymy na to, że dobra passa będzie trwała możliwie długo a do grona rosnących w siłę dołączą również inne firmy. Oferta każdej z nich dostępna jest na platformie Kuriernet.pl. To jednak nie wszystko- subskrybując nasz newsletter możliwe jest otrzymywanie aktualnych informacji na temat rabatów i promocji.