Odbiór w punkcie – Poczta Polska podsumowuje 2019 rok

odbior w punkcie poczta polska

Odbiór w punkcie to stosunkowo nowa usługa realizowana przez Pocztę Polską. Polega na współpracy z partnerami zewnętrznymi w zakresie udostępniania punktów dostawy i odbioru paczek pocztowych, tzw. systemu click & collect. Dostarczane są tam zamówienia ze sklepów internetowych, a także systemów aukcyjnych.

Odbiór w punkcie – dynamiczny rozwój

Poczta Polska wprowadziła opcję odbioru w punkcje w 2015 roku. Od tego czasu siec jest konsekwentnie rozwijana. Obecnie Poczta Polska tworzy z partnerami największą sieć typu click & collect w kraju, w której znajduje się ponad 11,5 tysiąca punktów.

Przełomem było rozpoczęcie współpracy z siecią sklepów Żabka. W samym 2019 roku w placówkach tego dyskontu odebrano ponad 6 mln przesyłek pocztowych.

Odbiór w punkcie – wyniki robią wrażenie

Firma przeanalizowała swoje usługi kurierskie zrealizowane w 2019 roku. Szczególnie widoczną tendencją jest wzrost ilości paczek doręczanych do punktów click & collect. Tam trafiła, aż co trzecia przesyłka kurierska doręczana przez Pocztę Polska. Na podstawie całkowitego volumenu paczek można wnioskować, że było to prawie 12 mln przesyłek. Dodatkowo tak dobry wynik wskazuje dwukrotny wzrost tej liczby w stosunku do roku poprzedniego.

Gdzie są zlokalizowane punkty sieci „Odbiór w punkcie”?

W skład systemu punktów tworzonych przez Pocztę Polską tworzą placówki takich sieci handlowych i usługowych jak:

– stacje paliw należące do sieci PKN ORLEN

– kioski i saloniki prasowe RUCH

– sieć sklepów ŻABKA

– automaty samoobsługowe zlokalizowane na placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka

Pełną listę punktów sieci znajdziecie na dedykowanej stronie usługi.

Nie wszystkie paczki dotrą do punktów odbioru

Pomimo dużego udogodnienia jakim jest dostawa do punktu odbioru paczki nie wszystkie paczki można wysłać w tej usłudze. Operator wprowadził ograniczenia w dostawie przesyłek. Dotyczy to przede wszystkim wagi transportowanych paczek i ich rozmiarów.

PUNKTY ODBIORU (placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje paliw ORLEN, kioski Ruch)

  • Maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg
  • Maksymalne dopuszczalne wymiary: 70 x 60 x 60 cm
  • (dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 cm x 70 cm)

AUTOMATY POCZTOWE (w placówkach pocztowych i marketach Biedronka)

  • Maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg
  • Maksymalne dopuszczalne wymiary: 60 x 47 x 37 cm
  • (dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 x 60 cm)

Dobry zwiastun na przyszłość

Rozwój rynku e-commerce trwa od lat i nie widać powodu, dla którego miałby się zatrzymać w najbliższym czasie. Pochodną tego rozwoju jest popularność usługi Odbiór w Punkcie – czy to handlowo-usługowym, czy automacie pocztowym. A wyniki, zwłaszcza te odnotowane w ostatnim roku, potwierdzają, że rynek potrzebuje takiej usługi.

Taką samą strategię rozwoju przyjęły również inne firmy kurierskie jak DPD czy DHL. Z powodzeniem rozwijają one swoje sieci odbioru i doręczenia przesyłek.

Tagi: ,

Autor: Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat. Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania. Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

Jedna myśl w temacie “Odbiór w punkcie – Poczta Polska podsumowuje 2019 rok”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *