Black Friday

Black Friday- jak to się zaczęło?

Tradycja ta, jak wiele innych, ma swoje źródło w Stanach Zjednoczonych. Zwiastuje ona początek wielkich zakupów poprzedzających Boże Narodzenie. Co do zasady, przypada tydzień po Święcie Dziękczynienia. W tym miejscu należy zaznaczyć, że Amerykanie mają ogromną słabość do obdarowywania się, ozdabiania domów, samochodów, sklepów i właściwie wszystkich otaczających ich elementów życia codziennego.

Black Friday – oznaczał radość

Początkowo, Black Friday wiązano bardziej z symboliką radowania się przed nadchodzącymi świętami. Dla wielu mieszkańców była to jedyna okazja w roku, by wspólnie spotkać się przy jednym stole z całą rodziną. Właśnie dlatego pragnęli oni uczynić te dni wyjątkowymi.

Z czasem jednak, kiedy nawet najbardziej święte dni uległy znacznej komercjalizacji, dzień ten stał się zwyczajnie okazją do nabycia produktów w dużo niższych cenach. Obecnie, Black Friday to właściwie międzynarodowe święto wyprzedaży obchodzone dosłownie na całym świecie.

Black Friday powoli przechodzi w Black November i Black December

Wiele sieci handlowych idzie krok dalej i obniża swoje ceny przez cały miesiąc. Zgodnie z wieloma statystykami, które są corocznie dokonywane, właśnie w tym okresie większość firm wyrabia około 70 procent planów sprzedażowych, a zadłużenie ludzi na całym świecie wzrasta o około 30 procent. Polska nie pozostaje w tyle i również mobilizuje wszystkie handlowe siły na tę okazję. Niestety, mimo dużego zainteresowania, Black Friday budzi skrajne emocje. Wiele osób twierdzi bowiem, że na kilka tygodni wcześniej ceny specjalnie są podnoszone, aby po „świątecznej” obniżce ich cena była równa z pierwotną.

Black Friday już coraz bliżej

W tym roku również obchodzimy czarny piątek. Nie przypada on co prawda stricte w piątek, jednak nie stoi to na przeszkodzie, by firmy ochoczo „czyściły” swoje magazyny. Czy to będzie typowy dzień wyprzedażowy? Niestety nie.

Z jednej strony, kolebka Black Friday odnotowuje znaczne straty zarówno finansowe, jak i osobowe z uwagi na panującą epidemię. Z drugiej, natomiast, ograniczenia związane z gromadzeniem się i kontaktami interpersonalnymi skierowały handel na tor sprzedaży internetowej.

Można zatem uznać, że w tym roku nie zobaczymy tłoczących się tłumów, które po przejściu przez obrotowe drzwi dosłownie wyrywają sobie różne (potrzebne i niepotrzebne) produkty. Zapewne, również sklepy nie odnotują wzrostu sprzedaży śpiworów na kilka dni przed Black Friday (konsumenci, pilnując kolejki, potrafili nawet spać przed drzwiami wybranego sklepu). Możemy jednak spodziewać się, że łącza internetowe będą mocno obciążone i będzie to prawdziwy sprawdzian dla firm obsługujących płatności online.

Black Friday rozgrzewa również ecommerce

Opisywane święto to nie tylko „pożywka” dla handlowców, ale również wyzwanie i uwidocznienie faktu, że sklep to jedynie początek całej historii. Skąd taki pogląd? Wystawienie przedmiotów w sklepie internetowym to nie problem, jeśli dysponuje się odpowiednim zapleczem IT.

Black Friday oferta obniżki
Black Friday – niesamowite okazje coraz częściej przez internet

Zapewnienie należytej obsługi e- commerce naszej marki to jedynie inwestycja w dobrego informatyka. Klient kupuje przedmiot, przelewa środki, wpisuje dane niezbędne do doręczenia i wtedy zaczyna się ten etap, który niestety najbardziej zawodzi. Mowa tu o doręczeniu zamówienia pod właściwy adres, w odpowiednim stanie i w zadeklarowanym terminie. Niestety, historia zna przypadki, kiedy prezenty świąteczne zamówione właśnie w okresie Black Friday zostały doręczone końcem roku lub nawet po Nowym Roku. Bywało też tak, że nie docierały one do nabywcy.

Przedsiębiorco, zabezpiecz się!

Niewątpliwie, zapewnienie odpowiedniej liczby towaru jest bardzo ważne, jednak organizacja doręczenia może mieć istotny wpływ na reputację naszego profilu handlowego. Pamiętaj- konsumenci, kupując towar, chcą go dostać możliwie szybko, a nie za kilka miesięcy. Jak zatem zapewnić niezakłócony kanał przesyłowy aż do momentu, kiedy nabyta rzecz trafi do nabywcy? Oto kilka porad:

Zapewnij sobie wystarczającą ilość materiału do pakowania

Jeżeli Klient decyduje się na zakup rzeczy w sieci, liczy na to, że dotrą do niego w idealnym stanie. Wiele osób celowo nabywa np. ubrania przez Internet, ponieważ chcą zminimalizować ryzyko, że ktoś już mierzył dany produkt lub, że będzie on nosił jakieś ślady użytkowania jak plamy, zaciągnięcia itp.

Ważne zatem, aby to, w co zapakujesz przedmiot przesyłki, dawało rękojmię, że jeśli nie zajdą szczególne okoliczności, zostanie on doręczony w nienagannym stanie. Sprawdź, zatem, czy w Twoim magazynie jest odpowiednia liczba foliopaków, które będą bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku pojedynczych rzeczy.

Sprawdź jak tanio wyślesz paczkę z Kuriernet.pl

Paczki do Niemiec już od 47,44 zł brutto

Dużą rolę odegrają także opakowania kartonowe, zwłaszcza kiedy Konsument zakupi buty zimowe, więcej ubrań lub kurtkę. Sklepy sportowe powinny zwrócić uwagę również na to, że zaczyna się sezon na sporty zimowe i zapewne przydatne może okazać się opakowanie na narty, łyżwy czy deski snowboardowe.

Pamiętaj, dla nabywcy nie jest ważne, aby paczka była oznaczona logiem Twojego sklepu. Dużo istotniejsze jest to, by produkty były bezpieczne. Jeśli w wyniku kontroli okaże się, że możliwe są deficyty, zamów nieco więcej opakowań. Zapewne skorzystasz z nich również w trakcie świątecznego „szału zakupowego”.

Zorganizuj odpowiedni poziom obsługi

Zapewnij sobie ludzi do pracy. Obecnie, większość galerii handlowych odnotowuje deficyt konsumentów. Klienci, w trosce o życie i zdrowie, nie wybierają się do miejsc publicznych. Standardowa liczba pracowników obsługująca Twój sklep internetowy może nie wystarczyć.

Zastanów się zatem czy nie warto okazjonalnie zatrudnić kilku nowych osób na tę okoliczność. Zwróć uwagę, by odznaczały się sumiennością i uczciwością, ponieważ będą pracowały w dużej mierze z etykietami adresowymi, które zawierają dane Klientów.

Zadbaj zatem, by zostali oni przeszkoleni z zakresu przepisów RODO. W trakcie przygotowań nie zapomnij właśnie o osobach pracujących. Miej na uwadze, że będą oni mieli dużo więcej obowiązków niż zwykle. Zapewnij im napoje, ciepłą herbatę, kawę, coś do jedzenia, a przede wszystkim należytą przerwę. Możliwe, że któryś z nich wykaże się potencjałem, jakiego od dawna poszukujesz.

Dobry broker kurierski to podstawa

Zadbaj o obsługę firmy kurierskiej. Wydaje się, że to najważniejszy element całego procesu doręczenia towaru. Wśród licznych firm, które funkcjonują na naszym rynku, oferta wielu z nich jest niemal analogiczna. Liczą się zatem szczegóły i gwiazdki umieszczone w dolnej części umów i cenników. Co jest istotne?

Przede wszystkim sprawdź, czy kurier jest podmiotem nowym, czy może pochwalić się określoną historią na rynku. Mało doświadczeni przewoźnicy mogą zwyczajnie nie mieć sił przerobowych w okresie wyjątkowego oblężenia. Zapoznaj się również z liczbą zatrudnionych kurierów i flotą samochodów. Nie chodzi tu koniecznie o liczbę pojazdów, co o ich kondycję. Prawdopodobnie auta z Twoim towarem będą jeździły po całej Polsce. Awaria któregoś z nich spowoduje naruszenie terminu doręczenia.

Warto także zadbać o deklarację w zakresie maksymalnego czasu, w jakim kurier ma dostarczyć paczkę. Taką informację możesz podać również swoim Klientom jako argument przemawiający za Twoją ofertą.

Zapytaj także o produkt dodatkowy, czyli ubezpieczenie przesyłki. Samo świadczenie jest ważne, ale również określenie okoliczności, w których firma kurierska przejmuje odpowiedzialność za przesyłkę, może okazać się kluczowe.

O ile „dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach”, o tyle przedsiębiorcy owszem. Warto więc negocjować ceny i pytać o systemy premiowe. Korzystając z portalu Kuriernet.pl, masz taką możliwość. Z jednej strony, program Skarbonka umożliwia uzyskanie atrakcyjnych rabatów już od pierwszej wysłanej przesyłki. Z drugiej, równie atrakcyjny system partnerski daje szansę zaoszczędzenia pieniędzy na usługach kurierskich. Także, wielokrotnie organizujemy akcje promocyjne, doceniając naszych stałych współpracowników. Ważne jest również to, że jeśli planujesz stałą współpracę z nami, jesteśmy otwarci na rozmowy biznesowe. Chcemy się rozwijać razem z Tobą, dlatego usiądźmy do wspólnej polemiki, a na pewno ustalimy warunki, które wywołają uśmiech u obu stron.

Nadto, Kurienet.pl reprezentuje najlepsze firmy kurierskie na rynku. Za naszym pośrednictwem jesteś w stanie nadać dosłownie każdy rodzaj paczki, bez względu na jej gabaryt czy wagę. Przełamujemy granice, więc jeśli będziesz chciał, aby przesyłka dotarła np. do Niemiec, chętnie ją obsłużymy, podobnie jak tę, która ma dotrzeć do Stanów Zjednoczonych czy Azji.

Wyceń swoją paczkę kurierską

Paczki do Polski już od 16,80 zł brutto

Sprawdź regulamin swojego sklepu i warunki reklamacji.

Naturalnym jest, że wraz ze wzrostem sprzedaży rośnie również liczba reklamacji czy zwrotów towaru. Nawet jeśli na co dzień dokument, którym się posługujesz, zdaje egzamin, warto go przeanalizować pod kątem produktów przecenionych, tych przeznaczonych do użytku osobistego i wielu innych.

System płatności internetowych staje się coraz ważniejszym czynnikiem

Przemyśl, czy Twój system płatności internetowej jest wystarczająco wydajny. Tym razem, kasa fiskalna będzie otwierana mniej razy. W tym roku Black Friday, przenosząc się do Internetu, jest swoistym testem płatności elektronicznej. Zadbaj zatem, aby wszystkie dostępne opcje w tym zakresie funkcjonowały prawidłowo.

Wskazane aspekty są jedynie podstawowymi, na które wypada zwrócić uwagę. Niewykluczone, że działają one bez zarzutu w Twoim sklepie. Jeśli jednak masz wątpliwości, pozostało Ci kilka dni, aby je sprawdzić. Warto wskazać, że wiele firm, których usługi proponuje Kuriernet.pl, oddaje swoim Klientom kompleksową obsługę całego procesu sprzedażowego, obejmującą zarządzanie magazynem, pakowanie przesyłek, rozliczenia oraz wiele innych. Możliwe, że szybka decyzja w tym aspekcie pozwoli skorzystać z ich usług już przy najbliższym Black Friday. Niezależnie od tego, trzymamy kciuki za to, by pracy były bardzo dużo, a wyniki przerosły najśmielsze oczekiwania.

Black Friday – Konsumencie kupuj z głową!

Niewątpliwie, Black Friday to okazja, by kupić produkty, o których marzymy od dłuższego czasu w bardziej atrakcyjnych cenach. Każdy z nas ma przecież w ofercie ulubionego sklepu buty, które „nie chcą się przecenić”, dżinsy, na które „zawsze brakuje” czy płaszcz, który idealnie nada się na zbliżającą zimę. Najbardziej zapaleni nabywcy od dłuższego czasu robią oszczędności w domowym budżecie, które zapewne w najbliższym czasie zostaną „skonsumowane”.

Oczywiście, życie składa się z małych przyjemności, a pieniądze są środkiem do ich nabycia, jednak podejdźmy do sprawy ostrożnie. Okres wzmożonych zakupów to również idealny czas dla oszustów wysyłających fałszywe maile, podszywających się pod znane marki sklepów czy śledzących nasze ruchy w Internecie, chcąc uzyskać nasze hasła do konta bankowego, adres i wiele innych danych wrażliwych. Nie jest prawdą, że jedynie osoba znająca się na obsłudze komputera może ustrzec się przed wspomnianymi niebezpieczeństwami. Na co Konsument powinien zwrócić uwagę?

Sprawdzaj adresy mailowe

Większość zamówień dokonanych przez Internet potwierdzana jest mailowo. Pamiętaj, że otrzymując ową wiadomość, powinniśmy sprawdzić jej autentyczność. Zwróć zatem uwagę na adres, z jakiego do nas dotarła. Może zdarzyć się również tak, że otrzymasz potwierdzenie ze sklepu, w którym nie nabyłeś niczego. W takim przypadku unikaj klikania w linki wskazane w korespondencji. Nie podawaj również danych, o które jesteś proszony.

Najlepszym rozwiązaniem będzie trwałe usunięcie takiej wiadomości. Należy pamiętać, że jeśli sklep będzie chciał koniecznie się z Tobą skontaktować, zrobi to drogą telefoniczną. Jeśli jest to możliwe, zaleca się również założenie osobnego maila względem tego, z którego korzystasz na co dzień. Będzie to istotne zabezpieczenie.

Podczas zakupów nie korzystaj z otwartych sieci internetowych

Jak wiadomo, dostęp do otwartego świata jest powszechny. Należy jednak mieć na względzie, że nasze dane przekazywane w wirtualnym świecie gdzieś są zapisywane. Bardziej sprawni hakerzy mogą w ten sposób śledzić nasze telefony, transakcje bankowe i wiele innych kroków, które chcielibyśmy zostawić dla siebie.

Jeżeli możesz korzystaj ze znanych i potwierdzonych już sklepów internetowych

Black Friday jest idealnym czasem do oszustw. Każdego dnia dochodzi do kilkudziesięciu sytuacji, w których ludzie tracą w najlepszym wypadku jedynie pieniądze. Założenie fałszywego sklepu jest banalnie proste i trwa zaledwie kilka godzin, a konsekwencje mogą ciągnąć się za nami nawet latami. Jeżeli więc nazwa, logo lub nadmiernie niska cena zwróci Twoją uwagę, zastanów się klika razy czy warto ryzykować.

Sprawdź ceny! Obniżka na Black Friday nie oznacza zawsze tańszego zakupu

Niestety, powszechną praktyką jest sztuczne podwyższanie cen przed świętem zakupów, by następnie je obniżyć do pierwotnej ceny. Nie jest to wprawdzie zakazana prawem praktyka, ale nie oddaje ducha Black Friday i z punktu widzenia idei tego dnia jest niemoralna.

Sprawdź termin dostawy paczki kurierskiej

Często jest tak, że kuszeni atrakcyjną ceną i ferworem emocji zakupowych nie zwracamy uwagi na najważniejsze rzeczy. Jedną z nich jest termin dostawy. Jeśli możesz wstrzymać się ze skorzystania z zakupionego towaru to nie problem. Inaczej jednak jest w przypadku, kiedy istotne jest, by przesyłka dotarła w konkretnym terminie.

Jak można uznać, Black Friday jest nie tylko wyzwaniem dla handlowców i naszych portfeli, ale również dla szerokiej grupy osób i zawodów. Jeśli więc chcemy, by ten dzień naprawdę nas cieszył, a zakupione przedmioty kojarzyły się z pozytywnym czasem, zatrzymajmy się na chwilę i przemyślmy dokonywane przez nas ruchy. Niestety, przestępcy już to zrobili i są idealnie przygotowani na każdy ruch otwierający drzwi do naszych danych i pieniędzy.

Kuriernet.pl wspiera firmy w Black Friday!

Kuriernet.pl ma nadzieję, że mimo panującej epidemii, tegoroczny Black Friday będzie owocny zarówno dla sprzedających, jak i nabywających. Zachęcamy Was do korzystania z naszych usług nie tylko w tym czasie, ale również na co dzień. Nasz portal staramy się tworzyć w taki sposób, aby był możliwie intuicyjny i łatwy w obsłudze. Nadto, oddajemy do Waszej dyspozycji panel kontaktowy oraz infolinię telefoniczną.

About the author

Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat.
Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania.
Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *