rozne formy dostarczania paczek

Jak założyć firmę kurierską?

Zapoznając się z historią firm współpracujących z platformą Kuriernet.pl można zauważyć, że droga do pozycji, którą obecnie zajmują, nie była prosta i łatwa, a powiedzenie, że zaufanie zdobywa się z upływem czasu jest bardzo aktualne.

Wielu z nas często zastanawiało się, jakby to było posiadać własną firmę kurierską, która obsługuje zarówno Klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Na pierwszy „rzut oka” jej założenie wydaje się bardzo łatwe. Czy jednak faktycznie tak jest? Sprawdźmy!

Pierwsze kroki w biznesie

Zanim zaczniemy uzupełniać dokumenty, kupować samochody oraz tworzyć ofertę, należy skupić się na formalnościach. Ważne z punktu widzenia odpowiedzialności jest wybranie formy prawnej. Może być to: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna lub spółka prawa handlowego. Jeśli mamy wątpliwości w tym zakresie, warto zapoznać z zaufanymi portalami internetowymi lub opinią prawnika.

Kolejno, jeśli wszystkie formalności zostały dopełnione, przemyślmy kwestię nazwy. Pełni ona ważną rolę i wskazane jest, by kojarzyła się z zakresem świadczonych usług. Sprofilujmy również swoje usługi. Oczywiście, możemy zająć się przesyłkami każdego rodzaju, ale należy zastanowić się, czy pod względem technicznym i logistycznym poradzimy sobie z tym.

Bardziej wskazane może okazać się rozpoczęcie działalności, np. od lokalnych nadań i stopniowe poszerzanie oferty. Nie zapominajmy także o tym, że możemy stworzyć nową markę na rynku, ale również pracować pod szyldem już obecnego przewoźnika.

Biznesplan podstawą – wymagania minimum

Decyzja jest indywidualna, jednak bezpieczniejsza wydaje się druga opcja. Nie musimy martwić się już o szyld, marketing i wiele innych rzeczy. Wystarczy jedynie zaakceptować politykę oferowaną przez określony podmiot.

Niezależnie od tego, na co się zdecydujemy, musimy zakupić odpowiedni sprzęt. W tym kontekście będzie on rozumiany szeroko jako: samochody, drukarki, komputery, telefony, kasy fiskalne i wiele innych. Z pewnością można liczyć się w tym zakresie ze sporymi wydatkami, jednak są to zakupy „na start”, które są bezwzględnym minimum.

Sprzęt komputerowy powinien być takiej jakości, by zapewnił nam szybką i sprawną obsługę witryn internetowych, programu do zamawiania odbiorów oraz prostej aplikacji księgowej. Natomiast, biorąc pod uwagę flotę pojazdów, pamiętajmy o jakości i odpowiednim stanie technicznym. Nie możemy sobie pozwolić na awarię czy przestój. Przecież Klienci czekają na paczki, dlatego na początek wskazane jest także dysponowanie 3,4 pojazdami, w tym osobowymi i dostawczymi.

Sprzęt nie musi być nowy, ale dobrej jakości

Warto pamiętać także o tym, że nie muszą być to nowe aktywa. Ostatnio, popularność zdobywa używany, poleasingowy sprzęt IT. Tak samo jest z samochodami, które można sfinansować przez podmioty trzecie.

Jeśli mamy już wszelkie ruchomości, zastanówmy się nad nieruchomościami. Możemy mieć biuro wirtualne i prowadzić firmę z domu, jednak czy to dobry pomysł? Po pierwsze, będzie to niezgodne z polityką większości przewoźników. Po drugie, powinniśmy mieć na względzie wzbudzenie zaufania u Klientów, a ich obsługa w stricte domowych warunkach jest wątpliwym środkiem do tego.

W końcu, zakładając dynamiczny rozwój, może okazać się, że nasz mały, niezagospodarowany pokój jest zwyczajnie niewystarczający. W tym przypadku również nie musimy kupować lokalu, a jedynie go wynająć. Trafnym będzie stwierdzenie, że na początek działalności niezbędne są nam określone środki. Nie powinno nas to jednak zniechęcać, ponieważ jeśli jest to nasza pierwsza firma, możemy skorzystać z dofinansowania i licznych ulg.

Jak zacząć obsługę Klienta?

Jeśli w/w czynności zostały dokonane przez nas z sukcesem, możemy zacząć pracę zarobkową. W tym celu powinniśmy zatrudnić kilku pracowników posiadających prawo jazdy, a następnie oczekiwać na pierwsze zlecenia. Wydaje się, że jest to łatwe, w praktyce jednak może okazać się, że oczekiwany pierwszy Klient nie będzie kwapił się do wizyty u nas.

Właśnie dlatego, bardziej wskazane jest sygnowanie się znaną już marką. Dzięki temu, będziemy mieli pewność otrzymywania zleceń, a w konsekwencji również środków za nie. Nie powinniśmy jednak osiadać na laurach i starać się samodzielnie zdobywać Klientów. Możemy też otworzyć w naszym biurze punkt dostawy na wzór PickUp DPD. Podobnie, zabiegi marketingowe, takie jak: reklama w lokalnym radiu i gazecie, wizyta w biurach położonych w sąsiedztwie czy reklama na samochodzie to świetny pomysł. Z czasem powinniśmy zauważać efekty naszych działań i zbierać z tego profity.

Sposób na rozwój

Jeśli przez dłuższy czas jesteśmy w stanie utrzymać naszą firmę i w pozytywny sposób realizować zlecenia, możemy pomyśleć o wyjściu poza sferę komfortu. Co to oznacza? W praktyce, nawiązanie współpracy z platformami pośredniczącymi w zamawianiu usług kurierskich.

Czy jest to opłacalne? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Po pierwsze, nie wszystko co jest opłacalne musi być wyrażone w pieniądzu. Po drugie, większość wspomnianych podmiotów działa na rynku o wiele dłużej niż nowy podmiot.

Platforma Kuriernet.pl od lat współpracuje z największymi i najlepszymi firmami kurierskimi na rynku, zarówno krajowym, jak i międzynarodowym. Taka praktyka pozwoliła na wypracowanie nie tylko konkurencyjnych cen za zlecenia, ale również (co najważniejsze) na zyskanie zaufania Klientów. Zatem, dołączenie do grona naszych współpracowników to nie tylko zlecenia i płynący z nich zarobek, ale również istotna dawka rekomendacji i uznania.

Nie jest to jednak łatwe i jak nic na świecie nie dzieje się „od tak”. Nasz portal wnikliwie bada i analizuje zdolności organizacyjne i techniczne firm, a także poddaje je testom. Spokojnie, nie wymagamy rzeczy niemożliwych. Zależy nam jednak na tym, aby jakość naszych usług stale wzrastała, a liczba zadowolonych odbiorców i nadawców stale wzrastała. Jeśli zatem chcecie pracować z najlepszymi, zadzwońcie, napiszcie- jesteśmy otwarci na rozmowy.

Kiedy możemy spodziewać się pierwszych rezultatów?

W biznesie jest podobnie jak z nauką jazdy na rowerze. Czym więcej razy na nim usiądziemy, tym szybciej się nauczymy. A co z upadkami? Czym więcej wniosków z nich wyciągniemy tym bardziej je ograniczymy. Ciężko jednoznacznie określić, kiedy prowadzona przez nas działalność przyniesie oczekiwane (realne) dochody. Niewątpliwie, należy się uzbroić w cierpliwość i mieć trochę szczęścia oraz wyczucia.

Jaki wybrać profil obsługiwanych zleceń?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna. Oczywiście, nasz rynek jest szeroki, a gospodarka stale się rozwija, jednak jest na nim również bardzo duża liczba firm kurierskich monopolizująca tę gałąź gospodarki. Przesyłki kartonowe, niestandardowe, paletowe, dłużycowe, dostawa produktów niebezpiecznych, spożywczych i wiele innych to bez wątpienia kuszące propozycje.

W ostatnim czasie, popularność zdobywają tanie przesyłki paletowe oraz kurierzy ekspresowi działający w ramach konkretnej aglomeracji. Pierwsza z usług pozwala na transport nieco większych przedmiotów, a precyzyjny wybór wymiarów palety gwarantuje płatność dokładnie za przesyłany gabaryt.

Druga opcja zyskuje ze względu na pracę zdalną i wymóg szybkiego doręczenia dokumentów. Wybór należy do każdego indywidualnie. Pamiętajmy, że liczy się również pomysł. Możliwe, że czytając niniejszy tekst w naszej głowie pojawiła się idea, której nie ma jeszcze na rynku.

Można uznać, że założenie firmy kurierskiej jest dosyć proste, zwłaszcza jeśli na początek nie chcemy być kompletnie nowym podmiotem i zdecydujemy się na doświadczenie znanego nam przedsiębiorstwa. Czy to jednak nie jedynie pozorna prostota? Ocena uzależniona jest od doświadczenia i pomysłu, jaki posiadamy, a także od ilości pracy, jaką wykonamy. Możliwe, że Wasza firma okaże się kolejnym partnerem Kuriernet.pl. Zapraszamy do współpracy i zachęcamy do nowych pomysłów.

About the author

Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat.
Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania.
Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

View all posts

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *