przymierzanie ubran

Przymierzalnie DPD

Od kilku lat bardzo popularną formą zakupową stały się transakcje on-line. Ta forma okazała się ratunkiem dla wielu firm okresie pandemii. Gros z nich prawdopodobnie już nie zdecyduje się na powrót do stacjonarnej formy sprzedaży.

Takie rozwiązanie polubili również konsumenci, którzy bez wychodzenia z domu mogą kupić właściwie wszystko, a jeśli jest to konieczne, również zwrócić. Oczywiście, branża kurierska bardzo docenia rozwój rynku e- commerce i czyni wszelkie starania, by spełnić oczekiwania. Wszystko jednak ma swoje pozytywne i negatywne strony, które dostrzegają zarówno nabywcy jak i sprzedawcy.

„Bardzo cenie sobie zakupy przez Internet. Siedząc wieczorem w domu przed komputerem mogę po prostu kupić wszystko. Sklepy internetowe idą o krok dalej i dają możliwość wgrania swojego zdjęcia, by przymierzyć wybrane produkty. Szkoda tylko, że jeśli coś nie pasuje, to trzeba to znowu pakować i odsyłać. Dodatkowo, trzeba czekać na zwrot pieniędzy. Cóż, nie można mieć wszystkiego.”

„Sprzedaż Internetowa uratowała naszą firmę. Było bardzo ciężko i dlatego zrezygnowaliśmy ze sklepów stacjonarnych. Mankamentem są niestety zwroty. Klienci mają trochę czasu na ich dokonanie i zaburza nam to stany magazynowe.”

Jak widać, poza bezspornymi zaletami, sprzedaż na odległość ma też minusy, które dostrzegają obie strony. Wydaje się, że w świecie w którym wydaje się, iż wprowadzono już wszelkie możliwe udogodnienia, nie można wymyślić już nic nowego. Czy to nie pozory?

Przymierzalnie DPD

Firma DPD jest jedną z największych podmiotów na świecie. Każdego dnia obsługują tysiące nadań. Ich międzynarodowa aktywność jest dobrze znana każdemu. Również platforma Kuriernet.pl od lat współpracuje z DPD. Bardzo doceniamy tą współprace ze względu na sumienność, bardzo dobre relacje handlowe oraz niemal stu procentową skuteczność. Obecnie do szeregu argumentów przemawiających za współpracą z nimi dołącza kolejny-przymierzalnie DPD. Nie oznacza to, że firma zmienia branże i kupimy ubrania z ich metką. O co więc chodzi?

Firma DPD od lat obsługuje na całym świecie liczne firmy branży odzieżowej. Okres pandemii był prawdziwym wyzwaniem dla obu stron. W ekspresowym tempie musieli oni wprowadzić nowe rozwiązania, procedury oraz pomysły. DPD wsłuchując się w głosy klientów, konsumentów pragnąć raz jeszcze podkreślić swoją pozycję na rynku, w wybranych lokalizacjach na świecie wprowadziła własne przymierzalnie.

Jak będą one funkcjonowały? Właściwie nie będą się one różniły od standardowych miejsc, gdzie możemy sprawdzić, czy zamówienie jest na nas dobre. Kupując ubranie w sieci możemy odebrać je w przymierzalni DPD. Udając się po nie, będziemy mieli czas na to by w punkcie odbioru rozpakować paczkę i przymierzyć jej zawartość. Jeśli okaże się, że zrobiliśmy udane zakupy, możemy wrócić z nimi do domu.

W sytuacji, kiedy ubranie nie przypadnie nam szczególnie do gustu lub nie będzie pasować do muskulatury naszego ciała, możemy je zostawić na miejscu. Po całym zabiegu przymierzania, zwrócony przedmiot będzie oczyszczany, zgodnie z zaleceniami sanitarnymi, układany i zwracany do nadawcy. Wszystko to odbywać się ma rękami pracowników DPD, a zwrot ma być zbiorczy, czyli po zebraniu odpowiedniej liczby ubrań od jednego z dostawców, będą one hurtowo zwracane do niego. Cały proces, jak wspomniano, ma odbywać się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Warunkiem zwrotu ma być oczywiście to, że zakupione rzeczy nie mogą być zniszczone i muszą być kompletne.

Ale co z tymi cenami? Czyli, każde nowe rozwiązanie musi nieść za sobą dodatkowe koszty.

Rynek usług oraz towarów przyzwyczaił nas, że wszelkie nowości są idealnym pretekstem do modyfikacji cennika. Oczywiście, zmiany te zwykle idą w jedną stronę i niekoniecznie cieszą samych korzystających. Nie można jednak przecież mieć wszystkiego. Czyżby? Firma DPD uznała, że ich klienci ponoszą liczne koszty związane ze standardowymi zwrotami towarów. Niezbędne jest przecież zamówienie odpowiedniego opakowania, opłata kuriera oraz opłacenie osób obsługujących ponownie nadaną przesyłkę.

Dodatkowo, przy indywidualnych zwrotach, paczek jest bardzo dużo. W konsekwencji mnożą się także opakowania zwrotne, które trzeba zutylizować. Zajmuje to czas, angażuje kolejne osoby do pracy a także generuje dodatkowe koszty. Tymczasem, firma DPD zadeklarowała się, że wprowadzenie opisywanego rozwiązania nie wpłynie negatywnie na ich cenniki i wszelkie podpisane umowy nie będą zmieniane.

Jak nowe rozwiązanie wpłynie na branżę?

Przede wszystkim, koniecznie należy wspomnieć o tym, że DPD jest pierwszym podmiotem na naszym rynku, który oferuje taką usługę. Początkowo będzie ona dostępna tylko w największych miastach kraju. Firma nie ukrywa, że podchodzi do tego eksperymentalnie i wybierając miasta, kieruje się głównie liczbą obsługiwanych zamówień. Z drugiej strony, pomyślność przymierzalni oznacza zupełnie nową jakość transportu oraz higieny, która jest obecnie priorytetem. W końcu, nowy produkt doceni każdy, kto ceni swój czas i ma mało miejsca w domu. Obecnie niezbędne jest przechowywanie paczki w domu. W „nowej rzeczywistości” wystarczy wracając z pracy odwiedzić przymierzalnie i dokonać wyboru.

„Nasza firma zdecydowała się na nowy produkt z uwagi na liczne głosy od konsumentów. Problemy pojawiały się na wielu poziomach- doręczenia przesyłki do różnych miejsc w czasie, kiedy standardowy nabywca pracuje, zwrot i zachowanie jego terminu itp. Właśnie dlatego, sądzimy, że znajdzie to uznanie wśród naszych klientów. Ruszamy z pełnym optymizmem” – jeden z pracowników firmy DPD

„Pracując w jednej z największych firm odzieżowych, każdego dnia otrzymujemy setki zwrotów. Trzeba to obsłużyć, zdezynfekować, wprowadzić do systemu itp. Zajmuje to bardzo dużo czasu i generuje pracę wielu pracowników. Nowe rozwiązanie DPD z pewnością ułatwi nasze życie i pozwoli skupić się na ważniejszych procesach. Liczymy również na to, że dzięki przymierzalnią zwiększymy naszą sprzedaż” – pracownik dużej firmy odzieżowej.

Przyszłość rozwiązania w innych branżach?

Opisane rozwiązanie wydaje się być bardzo dobre również dla innych sektorów gospodarski. Z pewnością pochylą się nad nim firmy sprzedające sprzęt sportowy, RTV oraz AGD. Koszty i czas związany z dotychczas funkcjonującymi rozwiązaniami może zostać znacznie skrócony. Z drugiej strony, nad testowanymi rzeczami firma ma większą kontrolę. Należy jednak mieć na względzie, że w niektórych sektorach tego typu wdrożenie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Będą to z pewnością sklepy z biżuterią, meblami klasy premium czy drogerie. Wynika to przede wszystkim z charakteru oferowanego towaru oraz jego osobistego przeznaczenia.

Można uznać, że kolejny raz potwierdza się powiedzenie „ Potrzeba jest matką wynalazków”. Bez wątpienia pomysł wdrożony przez firmę DPD jest potrzebny i jeśli zakończy się powodzeniem, zapisze się na kartach historii branży kurierskiej.

About the author

Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat.
Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania.
Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

View all posts

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *