Elektryczne samoloty DHL

DHL nie przestaje w dążeniu do bycia liderem w branży kurierskiej. W takiej sytuacji być może nie zaskakuje wiadomość, że w niedługim czasie jako jedyny z pierwszych zacznie wykorzystywać w swojej flocie elektryczne samoloty bliskiego zasięgu.

Alice zapoczątkuje fazę elektrycznych dostaw

DHL Express, lotnicza spółka konsorcjum DHL, złożyła właśnie zamówienie na 12 całkowicie elektrycznych samolotów. Dołączą one do jej floty elektrycznych pojazdów: samochodów dostawczych oraz rowerów.

Samoloty produkuje i dostarcza firma Eviation Aicraft. Model, o którym mowa znany jest też jako Alice. Szacowana ładowność samolotu to 1000 kg i zasięg około 650 km.

„Alice może być ładowana podczas operacji załadunku i rozładunku,” przekazał DHL w wydanym we wtorek oświadczeniu, dodając, że ładowanie baterii samolotu zajmuje 30 minut.

Elektryczne samoloty DHL wystartują w 2024 roku

Pierwsze dostawy samolotów elektrycznych planowane są w  2024 roku i mają zostać rozmieszczone na trasach w Kalifornii.

„Elektryfikacja każdego rodzaju transportu odgrywa kluczową rolę i znacząco przyczynia się do osiągnięcia naszego celu zrównoważonego rozwoju, jakim jest zerowa emisja” – podkreślił dyrektor generalny DHL Express John Pearson.

Elektryczny wyścig gigantów


W 2020 roku Amazon uzyskał zgodę  regulatora W USA na eksploatację floty dronów dostawczych. Maszyny zasilane mają być bateriami ładowanymi ze źródeł odnawialnych.

UPS, Fedex i inne firmy również nie zostają w tyle. Zamówiły one tysiące elektrycznych furgonetek zbudowanych przez takie firmy jak Rivian Automotive, Arrival i Canoo

Pierwszy lot Alice jeszcze w tym roku 

Eviation zapowiedział, że Alice wykona swój inauguracyjny lot jeszcze w tym roku. Wstępnie samolot był projektowany jako maszyna pasażerska i taka wersja również jest jedną z opcji samolotu.

Jednak umowa z DHL spowodowała modyfikację założeń konstrukcyjnych i dostosowanie samolotu do transportu paczek oraz szybkiego rozładunku i załadunku przez automatyczne urządzenia.


DHL będzie wykorzystywał ten model do szybkiego transportu paczek dla klientów na liniach obsługiwanych obecnie przez klasyczne samoloty tłokowe i turbinowe.

About the author

Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat.
Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania.
Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *