Święta Bożego Narodzenia to idealna okazja do tego by spotkać się z rodziną i realnie poświęcić jej członkom więcej czasu. Wiele osób, które pochłonięte są na co dzień obowiązkami i wirem pracy nie znajduje czasu nawet na krótką rozmowę ze swoimi bliski. Jedni powiedzą, że to zaniedbanie, inni natomiast, że znak naszych czasów.
Okres świąteczny to także bardzo dobra okazja do wydania „zbędnych” oszczędności zalegających na naszych rachunkach bankowych. Teoretycznie sprawa powinna być utrudniona z uwagi na panująca pandemie. Ograniczenia w liczbie osób na danej powierzchni, inflacja i duże, codzienne wydatki nie koniecznie sprzyjają rozrzutności. Tak, to teoria, ponieważ praktyka jest zupełnie inna.
Jak to było rok temu?
Pandemia pojawiła się w naszym życiu w marcu 2020 roku. Wiele osób sądziło, że do końcu roku nie będzie po niej śladu. Niestety, wiele wskazuje, że musimy przyjąć ją do swojego życia. Niepokój społeczny zwykle wpływa na ludzi w taki sposób, że kumulują swoje oszczędności i stronią od wydatków. Tak było na początku.
W końcu po otwarciu platform sprzedażowych i wprowadzeniu do nich wielu promocji, ludzie lawinowo ruszyli do elektronicznych koszyków. Efektem tego było wydanie około 210 miliardów dolarów przez amerykańskich konsumentów. Czy to mało? Biorąc pod uwagę liczbę osób zamieszkujących USA można uznać, że dużo. Jeśli więc wspomnieć, że kwota ta została przez nich wydana jedynie na zakupy świąteczne należy do niej dodaj słowo „bardzo”.
Jesteśmy jednak tysiące kilometrów od Stanów Zjednoczonych i warto brać pod uwagę polaków. Nasi obywatel również nie okazali się powściągliwi w zakresie wydawania pieniędzy. Pomimo, iż wielu z nas ograniczyło wyjazdy do rodziny w ostatnim miesiącu roku, to nie stroniliśmy od robienia sobie przyjemności.
Ma to silny aspekt psychologiczny, ponieważ ciężką pracę w domu, brak wydatków na dojazdy do pracy, częstokroć rekompensata za pracę zdalną powodowały, że łatwiej podejmowaliśmy decyzję o kolejnych wydatkach. Dodatkowo, nie musieliśmy ruszać się z domu by zrobić zakupy. Aktywność ograniczyć należało jednie do klikania myszką i otwarcia drzwi kurierowi.
Ale wiele się zmieniło i w tym roku tak już nie będzie
Oczywiście, czasy w których żyjemy nie są łatwe. Inflacja, problemy z pracą i niepewna przyszłość, podobnie jak rok temu mogą skłaniać do refleksji nad wydatkami. Możliwe, że ona następuje, jednak nie przekłada się to na czyny. Niezależna firma badająca wysnuła pewne wnioski na podstawie uchu na popularnych stronach zakupowych. Mianowicie, okazuje się, że nasi obywatel planują wydać na przyjemności w tym roku jeszcze 10% więcej pieniędzy niż w poprzednim roku. 80% z nich deklaruje, że dostarczy sobie endorfin zakupami w sieci. Powodem wcale nie jest zła pogoda czy brak czasu na wyjście do sklepu. Co więc przemawia za zakupami w sieci?
1. Większe zaufanie do sklepów Internetowych
To bardzo istotny argument zarówno dla nabywców odzieży, elektroniki jak i pożywienia. Jak to się stało, że wolimy kupić towar, którego nie widzimy? Pierwszą kwestią jest przekonanie, że jeśli coś nabywamy w internecie, to nie było to dotykane przez nikogo wcześniej. Ukształtowała się w nas świadomość, że towar jest wysyłany prosto z magazynu.
„To dla mnie ważne, żeby komputer czy spodnie, które chce kupić nie były wcześniej mierzone czy testowane przez nikogo innego. Wiele razy widziałem w sklepach klientów o wątpliwej higienie osobistej, którzy zakładali spodnie czy koszulki, których później nie kupowali.”
Istotnie jest to duży argument, zwłaszcza w obecnych czasach. Wiele firm odpowiada w idealny sposób na tego typu wymogi, zaznaczając celowo, że doręczenie zakupów może potrwać dłużej, ponieważ towar dociera do nas np. z Londynu.
2. Dużo większa dostępność towarów
Klienci, którzy mają wiele spraw do załatwienia nie lubią sytuacji w których idą do sklepu po upatrzony model spodni i nie mogą ich kupić z uwagi na brak odpowiedniego rozmiaru.
Dzieje się tak, pomimo nadal istniejącego modelu, w myśl którego nadal lubujemy się w spędzaniu weekendów w galerii. Skąd takie sytuacje? To proste i wynika chociażby z możliwości gabarytowych magazynów sklepowych. Mając do dyspozycji 500 różnych modeli ubrań, zebranie dużej liczby popularnych rozmiarów nie jest możliwe.
Zakupy internetowe zdecydowanie załatwiają ten problem. Siadając przed komputerem w prosty sposób możemy sprawdzić dostępność określonego produktu w odniesieniu do konkretnego rozmiaru. Nie musimy się interesować tym, czy znajduje się on w najbliższej galerii, czy może 1000 km od nas. Mało tego, firmy wprowadził możliwość powiadomienia o dostępności określonego produktu drogą mailową lub telefoniczną.
3. Opinie innych użytkowników
Większość z nas podejmuje decyzję samodzielnie. Staramy się być dla siebie „sterem i okrętem”. W niektórych sytuacjach jednak wolimy sprawdzić co na temat kupowanego produktu sądzą inni.
Przykładem zakupów tego typu jest sytuacja nabycia nowych, dotąd nieznanych perfum. Oczywiście, nasze preferencje są dosyć ugruntowane, jednak w zakresie trwałości zapachu lub zainteresowania nim płci przeciwnej, staramy się badać opinie innych. W końcu to my się mamy dobrze czuć a innym ma się podobać. I tu pojawia się właśnie wybór miejsca zakupu.
Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy idziemy do popularnej drogerii w celu zakupu nowych perfum. Jedyną osobą, która jest w stanie nam doradzić jest sprzedawca. Chyba, że w zakup zaangażujemy naszych znajomych, jednak to cały czas jednostkowa opinia. Korzystając z portalu internetowego, otrzymujemy jej o wiele więcej.
4. Cena Czyni Cuda
Tak, to dawne hasło popularnej marki obuwniczej. Cuda to może zbyt duże słowo ale z pewnością da się odczuć różnice. Według badań, firmy które przeniosły w czasie pandemii swój biznes w całości do sieci, mogły pozwolić sobie na obniżenie cen swoich produktów o około 7%.
Podmioty angażujące wirtualną przestrzeń jedynie część swojego biznesu, były w stanie na obniżkę w wysokości około 4%. Oczywiście, możliwość nie oznacza realnych ruchów, jednak zdecydowana większość firm to uczyniła. Skąd takie możliwości?
Przede wszystkim z bardzo prostych oszczędności personalnych oraz lokalowych. Jeśli miesięczny koszt wynajmu jednego lokalu w galerii handlowej może sięgać nawet 30 tysięcy złotych to przy sieci 20 butików, sam koszt tego rodzaju sięga 600 tysięcy złotych.
Nadto, co zauważono głównie u zagranicznych podmiotów, umożliwienie zastosowanie alternatywnych sposobów płatności, takich jak kryptowaluty, niweluje odczucie rosnącej inflacji o kilka procent. W zakresie wspomnianego zjawiska inflacji, warto także wspomnieć o tym, że ma ona odbicie w cenach lokalu, prądu itp., które w przypadku sprzedaży internetowej są znaczenie ograniczone.
5. Dobra logistyka
Wizyta w galerii to konieczność wyjścia z domu, udania się na autobus lub wyciągnięcia z garażu samochodu. Zakup przez Internet wyłącza te czynności. Oczywiście, nic nie dzieje się przypadkiem i samo. Aby zakupy na odległość sprawie funkcjonowały sprawnie, ważne jest odpowiednia organizacja. Tu z pomocą przychodzi branża kurierska, która funkcjonuje wręcz wzorowo.
Istotnymi podmiotami są tutaj firmy z którymi portal Kuriernet.pl współpracuje od lat, jednocześnie dostarczając swoim klientom najlepsze ceny na rynku, połączone z najwyższa jakością usług. Sprawna współpraca skutkuje pełnym sukcesem i dostawą towaru dokładnie tam gdzie jest to konieczne.
Pionierzy sprzedaży internetowej
Rozwój sprzedaży na odległość spowodował wykrystalizowanie się firm, które w wyjątkowo dobry sposób radzą sobie z tego typu wyzwaniem. Odzwierciedleniem takiego stanu rzeczy jest chociażby powstanie nowego rankingu podmiotów gospodarczych. Przez lata organizowano plebiscyt na najlepiej rozwijające się działalności o nazwie „Gazele Biznesu”. W tym roku zdecydowano o stworzeniu nowej kategorii Gazele E-Biznesu”.
Jeśli wskazać firmy, które najlepiej znoszą sprzedaż internetową, można mówić tutaj o firmach, którym zwyczajnie dobrze idzie. Jest to z pewnością grupa LPP, będąca właścicielem wielu znanych marek odzieżowych. Warto także wspomnieć o przemyśle spożywczym- obecnie większość szanujących się marek, udostępnia wirtualne zakupy z dostawą do domu. Poza tym, są na naszym rynku podmioty, które właściwie w większości kategorii plasują się na pierwszym miejscu. Mowa tu o firmie Allegro i Amazon.
Fenomen Allegro i Amazon
Wielu z nas było z platformą Allegro od samego początku istnienia, kiedy można było na niej kupić głównie używane przedmioty od społeczności w całym kraju. Przeważającą kategoria były oczywiście samochody. Obecnie portal przeszedł rewolucje i stanowi jedną z największych platform handlowych.
Właściwie, planując nowy biznes nie można sobie pozwolić na brak obecności na Allegro. Istotnym argumentem jest także usługa Allegro Smart, która oferuje bezpłatne przesyłki kurierskie pod warunkiem uiszczenia jednorazowej opłaty. Jest ona właściwie symboliczna w stosunku do kosztów, jakie można ponieść przy regularnym dokonywaniu zakupów. Początkowo, firmą obsługująca był InPost. Z czasem jednak, wraz ze wzrostem zainteresowania produktem, zaangażowano również inne podmioty.
Firma Amazon kojarzy się głównie z rynkiem Stanów Zjednoczonych. Dla wielu osób zakupy na tym portalu są pewnego rodzaju egzotyką. W naszej naturze leży to, że jeśli czegoś nie znamy, to zwyczajnie tego unikamy. Okazuje się jednak, że jeśli użytkownik zdecydował się na pierwszą transakcję, to chętnie wraca do Amazon. Nadto, firma również stworzyła usługę związana z tanimi przesyłkami kurierskimi- Amazon Prime.
Zgodnie z danymi wskazanymi przez portal biznesowy interia.pl, portal Amazon cieszy się obecnie większą popularnością niż wspomniane Allegro.
Wybór sposobu dokonywania zakupów to bez wątpienia należy do każdego z osobna. Wielu z nas nie zmieni swoich preferencji będzie spędzać długie godziny w sklepowych kolejkach, inni natomiast wejdą jeszcze bardziej w wirtualny świat, który obecnie pozwala załatwić właściwie wszystko nie wychodząc nawet z łóżka.
Z pewnością będzie również grupa osób, które odważą się na swój pierwszy raz i po krótkim zapoznaniu się z nowymi rozwiązaniami, rzuci się w wir technologicznych nowinek. Niezależnie od tego, portal Kuriernet.pl zachęca do korzystania ze swoich usług w zakresie tanich przesyłek paczkowych oraz paletowych.
Jeśli jesteś zainteresowany nadaniem mało standardowego przedmiotu, nie musisz eksperymentować. Lepiej wybrać pewne rozwiązania na portalu Kuriernet.pl. Oczywiście, nie trzeba nam wierzyć na słowo- warto samodzielnie sprawdzić i się zarejestrować. Zajmuje to całe 3 minuty i daje bardzo wiele możliwości, zaczynając od współpracy z najlepszymi firmami kurierskimi, aż po rabaty i programy lojalnościowe.
A jeśli pojawią się jakieś wątpliwości, nasi konsultanci chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania.