Sprawdź czy dobrze pakujesz opony dla kuriera DPD?

Sezon zimowy zbliża się coraz szybciej i jak co roku magazyny przewoźników zmienią kolor na czarny, a zapach świeżej gumy będzie unosił się w powietrzu. Okres wymiany opon z letnich na zimowe również w branży kurierskiej jest gorącym okresem. Warto więc omówić zasady transportu przesyłek kurierskich zawierających opony, aby uniknąć niemiłych niespodzianek lub dodatkowych kosztów.

Należy zwrócić uwagę, że dla transportu krajowego i międzynarodowego prawidłowy sposób przygotowywania paczek nieco się różni, a więc podzielimy ten artykuł na 2 etapy dotyczące różnych destynacji przesyłek

Przesyłki krajowe

Dobrze zapakowana opona to:

– jest zapakowana pojedynczo

– opona owinięta w jednym miejscu taśmą (uchwyt) – jest to też miejsce dla przyklejenia etykiety adresowej

– list przewozowy powinien być naklejony na rancie opony

– etykieta powinna być naklejona w ten sposób, aby nie marszczyła się i nie zawijała. Kod kreskowy powinien być widoczny i łatwy do zeskanowania.

Opony samochodowe

Jak nie pakować opony w transporcie krajowym?

Poniżej kilka przykładów jak nie pakować opon do transportu kurierskiego. W skrajnych przypadkach kurier może nawet odmówić przyjęcia paczek do transportu co będzie się wiązało z koniecznością ich przepakowania i ponownego zamówienia kuriera po odbiór.

źle zapakowane opony

źle zapakowan opony

źle zapakowane opony

Warty podkreślenia jest fakt, że opona samochodowa traktowana jest jako przesyłka niestandardowa i zlecając jej transport należy taką opcję zaznaczyć, aby uniknąć weryfikacji i późniejszych dopłat do zlecenia.

Czy można uniknąć opłaty za nie standard?

Mamy dwie możliwości uniknięcia opłaty dodatkowej za transport nie standardu:

  • pierwsza możliwość to zapakowanie opony w pudełko kartonowe o regularnym kształcie. Jest to nieoczywiste, ale bardzo dobre rozwiązanie. Na rynku dostępnych jest mnóstwo gotowych opakowań, a przy większej ilości paczek możemy zamówić również opakowanie na konkretny wymiar.  Niezależnie od tego koszt odpowiedniego pudełka nie powinien przekraczać kwoty kilku złotych, a dopłata za wysyłkę paczki niestandardowej to w zależności od firmy kurierskiej koszt od 20 do nawet 50 zł za jedną przesyłkę. Czysty zysk.
  • przewoźnik DPD postawił furtkę dla transportu małych opon. Do rozmiaru 16″ oponę możemy wysłać bez opakowania zewnętrznego jako przesyłkę standardową. Oczywiście opona musi być przygotowana do transportu zgodnie z wytycznymi powyżej

Reklama tanie przesyłki kurierskie kuriernetJak zapakować oponę w transporcie międzynarodowym?

Najważniejszą różnicą jest fakt, że do transportu przyjmowane są również opony pakowane po dwie sztuki z wyjątkiem Szwecji. Do Szwecji podobnie jak w transporcie krajowym opony muszą być pakowane pojedynczo. Akceptowalne formy przygotowania paczek prezentujemy poniżej:

opony w transporcie międzynarodowym

Wyjątek stanowią przesyłki do krajów skandynawskich. Wysyłając opony do takich krajów jak  Norwegia, Dania, Szwecja czy  Finlandia należy je zapakować wyłącznie na jeden z poniższych sposobów – zabezpieczając cały pakunek folią termokurczliwą lub folią strecz bez dodatkowych taśm łączących.

opony do krajów skandynawskich

Wysłanie opon niepoprawnie zapakowanych może skutkować zawróceniem paczek do Nadawcy i naliczeniem ceny za przesyłkę pierwotną oraz jej zwrot.

Autor: Łukasz Domagała

Z branżą kurierską jestem związany już ponad 12 lat. Współtworzę serwis Kuriernet.pl realizując tam swoją pasję i zamiłowania. Skontaktuj się ze mną wysyłając wiadomość na : biuro@kuriernet.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *