W poprzednim artykule omówiliśmy szczegółowo możliwości wysyłania opon samochodowych poprzez kuriera DPD. Aktualnie przyjrzymy się w jaki sposób prawidłowo przygotować do transportu opony samochodowe dla kuriera DHL, aby nie zostały one odrzucone przez przewoźnika oraz nie wygenerowały dodatkowych kosztów.
Pomiędzy przewoźnikami występuje wiele cech wspólnych co do określania sposobu pakowania paczek oraz ich zabezpieczania, ale są również istotne różnice.
Opony jako przesyłki standardowe w DHL
Jako przesyłki standardowe DHL przyjmuje poniższe typy paczek:
- pojedyncze opony o średnicy mniejszej lub równej 60 cm i wadze do 31,5 kg bez felg
- pojedyncze felgi w pudełku kartonowym o regularnym kształcie, o najdłuższym boku równym 60 cm i wadze do 31,5 kg
Dodatkowym ważny jest sposób zapakowania opon. DPD dopuszcza do transportu jedynie pojedyncze opony z naklejonym listem przewozowym. W DHL w jednej paczce mogą znajdować się natomiast dwie sztuki opon.
Dopuszczalne są poniższe formy pakowania opon samochodowych:
- opona bez pakowania ( nie przyjmuje się do transportu opon z listem przewozowym naklejonym bezpośrednio na oponę
- Opona opakowana w karton ( zabezpieczona taśmą polipropylenową na krzyż)
- Jedna lub dwie opony opakowane w folię stretch
- dwie opony zapakowane razem
Jaką największą oponę można wysłać DHL?
W serwisie standardowym największą dopuszczalną średnicą opony jest 80 cm. Nie oznacza to, że nie można realizować transportu większych opon.
Jednak wiąże się to z dużo większymi kosztami niż transport opon o średnicy poniżej 80 cm. Paczki takie realizowane są w usłudze DHL Parcel MAX – usłudze dedykowanej transportom dużych paczek i palet. Dotyczy to transportu :
- opon z felgami ( niezależnie od ilości opon w paczce)
- opon o średnicy powyżej 80 cm
- paczek zawierających więcej niż 2 opony
Decydując się na transport powyższych paczek musicie mieć na uwadze dużo wyższe koszty transportu paczek.
Czy moja paczka będzie standardowa?
Przewoźnik DHL dopuszcza transport opon jako paczki standardowe. Wpływa to znacznie na koszty transportu, ale wiąże się z zachowaniem standardów ustalonych przez Przewoźnika. W ustaleniu czy paczka zostanie przetransportowana jako standardowa czy niestandardowa zdecydowanie pomoże poniższa tabela:
Czy kurier może odmówić odbioru przesyłki?
Tak, zdecydowanie. Szerzej ten temat poruszaliśmy w naszym artykule na temat zwrotu paczek. W przypadku transportu opon DHL może odmówić przyjęcia paczek do transportu lub zwrócić je do nadawcy z magazynu w przypadku przesyłki:
- mogącej uszkodzić inne przesyłki w transporcie
- niezabezpieczonej prawidłowo do transportu
- której rodzaj opakowania nie jest dopasowany do zawartości i ciężaru ( opakowanie niewytrzymałe, zużyte)
- której list przewozowy nie ma oznaczenia NST, a przesyłka jest niestandardowa
Przykłady pakowania opon, które nie są przyjmowane przez kuriera DHL do dystrybucji:
Co reguluje transport paczek z oponami w DHL?
Szczegółowy opis wymagań dotyczących opakowania i zawartości przesyłek zawiera Regulamin świadczenia krajowych usług przewozowych i pocztowych DHL Parcel Polska Sp. z o.o. Poniżej zamieszczamy treść paragrafów 6. i 8. z Regulaminu.
Paragraf 6
1. Za jakość opakowania przesyłki odpowiedniego do jej zawartości odpowiada Nadawca.
2. Nadawca jest obowiązany przesyłkę właściwie opakować, a także oddać ją Kurierowi w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i zapewniający, że nie uszkodzi ona innych przesyłek w czasie przewozu, a także wydanie jej bez ubytku i uszkodzenia. W szczególności opakowanie powinno: być odpowiednio zamknięte, uniemożliwiające dostęp do zawartości przesyłki osobom niepowołanym; być odpowiednio wytrzymałe stosownie do wagi i zawartości przesyłki; posiadać zabezpieczenia wewnętrzne, uniemożliwiające przemieszczanie się zawartości przesyłki; posiadać oznakowania świadczące o specjalnym charakterze przesyłki takie jak: „UWAGA! NST” i „GÓRA” (oznakowanie może być dokonane przez Kuriera lub w Punkcie Przyjęć).
3. DHL może odmówić przyjęcia do przewozu rzeczy, których stan jest wadliwy lub opakowanie niedostateczne albo nie mających wymaganego opakowania lub na opakowaniu przesyłki lub w widocznej części jej zawartości znajdują się napisy, wizerunki, rysunki lub inne znaki graficzne naruszające prawo, a także w innych przypadkach określonych przez przepisy obowiązującego prawa. DHL nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania.
4. W przypadku wykorzystania przez Nadawcę do przewozu przesyłek drobnicowych palet stanowiących własność DHL, a których zwrotu odmówił Odbiorca, koszty z tym związane obciążają Nadawcę przesyłki. […]
Paragraf 8
1. DHL nie przyjmuje przesyłek zawierających: gotówkę, papiery wartościowe, inne dokumenty o charakterze płatniczym; przedmioty wartościowe (wyroby jubilerskie, dzieła sztuki, antyki, numizmatyki itp.); broń i amunicję; artykuły szybko psujące się, wymagające specjalnych warunków przewozu; towary chemicznie i biologicznie aktywne; zwierzęta, szczątki ludzkie i zwierzęce; narkotyki i substancje psychotropowe; leki wymagające specjalnych warunków przewozu; inne towary, które swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia osób mających z nimi styczność, bądź mogące uszkodzić lub zniszczyć inne przesyłki; towary, które podlegają ustawie z dnia 09.03.2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów; inne towary, których przewóz jest zabroniony na podstawie obowiązujących przepisów prawa. DHL nie przyjmuje do przewozu przesyłek, jeżeli naruszałoby to przepisy prawa, a w szczególności Prawa przewozowego lub Prawa pocztowego. […]
First off I want to say awesome blog! I had a quick
question in which I’d like to ask if you don’t mind. I was interested to know
how you center yourself and clear your thoughts prior to writing.
I’ve had a tough time clearing my mind in getting my ideas out there.
I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are generally lost just trying to
figure out how to begin. Any ideas or tips? Many thanks!