Wyróżnij się na tle innych sprzedawców internetowych poprzez unikalne opakowania e-commerce i sprawną wysyłkę

Jednym z dobrych sposobów na wyróżnianie się i zdobycie lojalnych klientów jest zadbanie o wyjątkowe opakowania e-commerce. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Opakowanie ma znaczenie

Prawdopodobnie myśląc o opakowaniach do wysyłki, wiele osób bierze pod uwagę tylko aspekt praktyczny. Oczywiście odpowiednie zabezpieczenie towarów w transporcie jest kwestią priorytetową, ale warto na temat spojrzeć szerzej.

Bez wątpienia opakowanie e-commerce to świetny sposób na komunikację z klientem i budowanie jego przywiązania do marki. Nadruki, logotypy, slogany i grafiki na pudełku czy nawet taśmie zabezpieczającej wpływają na odbiór produktu, podnoszą prestiż firmy. Bezsprzecznie dobrze zaprojektowane opakowanie sprawi, że zostaje ona zapamiętana. Również sam sposób pakowania, wykorzystane materiały czy inne dodatki kreują wizerunek i pomagają zaprezentować się od jak najlepszej strony.

Opakowanie można go porównać do witryny i wnętrza tradycyjnego sklepu, które tworzą klimat i są najlepszą reklamą dla działalności. W związku z tym właśnie dlatego warto już teraz przyjrzeć się stosowanym standardom i zaimplementować udoskonalenia w dziedzinie opakowania oraz wysyłki.

Opakowania e-commerce – od czego zacząć?

Zmiany w polityce dotyczącej opakowań e-commerce i wysyłki towarów warto rozpocząć od samego designu pudełka lub koperty. W tym przypadku kluczowe są:

  • solidność i wytrzymałość – zawartość musi być odpowiednio zabezpieczona
  • sposób otwierania – jednoznaczny, intuicyjny, bez uszkadzania konstrukcji
  • możliwość recyklingu – rozumiana przede wszystkim jako zdatność do powtórnego wykorzystania opakowania

Bez wątpienia przypadkowe opakowanie zabezpieczone dużymi ilościami taśmy być może spełnia swoją funkcję. Niewątpliwie jednocześnie stanowi po prostu zmarnowaną okazję. Bezsprzecznie znacznie przyjemniej otrzymać ładne pudełko, które można w łatwy sposób otworzyć, a w razie potrzeby ponownie zamknąć. Godny uwagi jest fakt, że dla branży gdzie liczba zwrotów towarów jest znaczna ma to znaczenie szczególnie. Ofiarując klientowi solidne pudełko, które może wykorzystać ponownie przy zwrocie towaru zyskujemy podwójnie. Po pierwsze zapewniamy sobie pewność, że przesyłka zwrotna będzie dobrze zabezpieczona. Po drugie dbacie o środowisku. Niezaprzeczalnie jest to trend, który trzeba wdrażać i wykorzystywać w marketingu swojej marki.

Opakowania e-commerce a polityka zwrotów

Coraz więcej sklepów internetowych kusi swoich klientów liberalną polityką zwrotów. W związku z tym darmowy zwrot paczki i długi czas na zastanowienie (co najmniej 30 dni) ułatwiają podjęcie decyzji o zakupie. Niewątpliwie przekłada się to na zwiększenie obrotów firmy. Ponadto warto brać przykład z największych graczy rynku e-commerce i zaproponować swoim klientom wydrukowane etykiety zwrotnej dodawanej do każdej paczki oraz specjalne opakowania zwrotne. Zwykle mają one podwójny pasek samoklejący i perforację umożliwiającą otwarcie opakowania bez jego uszkodzenia. W przypadku chęci zwrotu towaru klient nie musi więc szukać własnego kartonu czy koperty, a cały proces przygotowania do wysyłki trwa zaledwie kilka chwil. Dlatego to rozwiązanie bardzo korzystne pod względem wizerunkowym – niezwykle wygodne, a ponadto ekologiczne.

Sprawdź jak tanio wyślesz paczkę z Kuriernet.pl

Paczki do Niemiec już od 47,44 zł brutto

Coś więcej niż opakowanie – czym jest unboxing experience?

Niewątpliwie projektując opakowania e-commerce dla swojego sklepu, warto jednak pójść o krok dalej, oferując klientom unboxing experience. To doświadczenie, dzięki któremu odpakowywanie przesyłki do sklepu tworzy skojarzenia z wyczekiwanym prezentem. Mimo tego że zamawiający doskonale wie, co znajduje się w opakowaniu, warto postawić na element zaskoczenia. Kluczową rolę w tym przypadku odgrywa doskonale zaprojektowane, estetyczne, niepowtarzalne opakowanie. Warto zastosować komunikaty słowne, które sprawią, że klient poczuje się wyjątkowy i doceniony. Zawsze doceniane są też wszelkie niespodzianki, które znacząco wpływają na prawdopodobieństwo zatrzymania klienta na dłużej.

Jak pakować produkty ze sklepu internetowego?

Jak więc zadbać o to, by każdy z zakupów w Twoim sklepie dostarczył klientowi pozytywnych emocji i zamienił się w prawdziwy „unboxing experience”? To wcale nie musi być trudne.

Pamiętaj o:

  • walorach praktycznych opakowania – solidności, odpowiedniej wielkości, możliwości łatwego otwarcia,
  • ekologii – wykorzystaniu biodegradowalnych i nadających się do recyklingu materiałów,
  • brandingu – oznaczeniu logo i unikalną grafiką elementów opakowania,
  • komunikacji – karteczka z podziękowaniem lub miłe hasło umieszczone na opakowaniu na pewno wywołają uśmiech na twarzy nabywcy,
  • odpowiednim ułożeniu zakupów w pudełku – niech rozpakowywanie paczki będzie zaskakującym, przyjemnym doświadczeniem,
  • niespodziewanych dodatkach – wszelkie niespodziewane prezenty, próbki czy gadżety zawsze robią wrażenie.

Pamiętaj również o zapewnieniu rzetelnych, sprawnych dostaw poprzez wybór odpowiedniej firmy kurierskiej i przyjaznej polityce zwrotów, a na pewno szybko zbudujesz bazę stałych klientów!

About the author

Izabela Gorzkowska

View all posts

2 komentarze

  • Faktycznie coraz więcej producentów opakowań kartonowych stawia na opakowania ekologiczne, które nadają się do recyklingu. Jak dla mnie to świetny kierunek rozwoju i mam nadzieję, że coraz więcej firm dołączy do tego trendu.

  • Każda firma prowadząca wysyłkę towarów powinna zastanowić się nad odpowiednimi opakowaniami. Na pewno w tej kwestii duże znaczenie ma praktyczność oraz odpowiednia ochrona, ale walory wizualne też są doceniane przez klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *