Sprzedaż na Amazon – czy to się opłaca?

Przyglądamy się sprzedaży na Amazon i sprawdzamy, czy jest to opłacalne przedsięwzięcie.

Czym jest Amazon?

Amazon to prawdziwy król rynku e-commerce i nazwa, której nie wypada nie znać. To globalny potentat, którego coroczne przychody liczone są w setkach miliardów dolarów. Ojczyzną marki są Stany Zjednoczone i to właśnie tam platforma cieszy się największą popularnością, jednak dość śmiało pogrywa też w Europie Zachodniej. Dostępnych jest pięć europejskich wersji witryny:

  • Amazon.de – niemiecka wersja serwisu
  • Amazon.co.uk – brytyjska
  • Amazon.fr – francuska
  • Amazon.it – włoska
  • Amazon.es – hiszpańska

Co ważne, ciągle zyskują one na popularności. Amazon m.in. od pewnego czasu jest najpopularniejszym wśród niemieckich internautów miejscem do wyszukiwania produktów. Warto również wiedzieć, że Amazon nie jest platformą ogłoszeniową czy aukcyjną (jak np. eBay czy rodzime Allegro), ale sklepem, co oznacza nieco inne zasady jej współpracy ze sprzedawcami.

Sprawdź jak tanio wyślesz paczkę z Kuriernet.pl

Paczki do Niemiec już od 47,44 zł brutto

Jak sprzedawać na Amazon z Polski?

Co ważne Amazon oficjalnie nie funkcjonuje w Polsce. Jednak tutejsi nabywcy od pewnego czasu mogą korzystać z przetłumaczonej niemieckiej wersji największego sklepu internetowego na świecie (Amazon.de). Platforma uruchomiła za to specjalny serwis dla polskich sprzedawców (https://services.amazon.pl/) – umożliwia on jednoczesne wystawianie swoich produktów na wymienionych wyżej europejskich witrynach, co w praktyce oznacza możliwość dotarcia do kilkuset milionów klientów na znacznej części kontynentu!

Kto może sprzedawać na Amazon?

Jak już wspomniano, Amazon to nie platforma typu marketplace, a sklep. Marka bardzo dba o swój wizerunek i wzorową obsługę klienta, dlatego nie każdy może stać się jej częścią. Sprzedawcy muszą przede wszystkim prowadzić legalną działalność gospodarczą. Ponadto warto wiedzieć, że portal weryfikuje oferty swoich partnerów pod kątem spełniania wymogów jakościowych czy logistycznych i starannie ich dobiera. Między innymi dlatego cieszy się tak dużym zaufaniem klientów – co dla sprzedawców oznacza duże korzyści.

Co sprzedaje się na Amazon?

Amazon to obecnie olbrzymia platforma, której asortyment najprościej można opisać jako „mydło i powidło”. Na stronie services.amazon.pl można znaleźć wykaz kategorii sklepu, które obejmują naprawdę wiele grup towarów. W coraz większej liczbie krajów uruchamiana jest też usługa Amazon Fresh, która pełni funkcję internetowego supermarketu z ogromnym asortymentem i błyskawicznymi dostawami. Można zatem powiedzieć, że klienci na Amazon poszukują bardzo różnorodnych produktów. Tym samym jednak konkurencja jest spora, dlatego korzystniejsze wydaje się postawienie na wyjątkową, unikalną ofertę – np. rękodzieło czy autorski design w dowolnej kategorii.

Sprzedaż na Amazon – opłaty

Koszt sprzedaży na Amazon jest trudny do określenia, ponieważ platforma stosuje dość złożone cenniki. Możliwa jest płatność za każdy produkt (w przypadku sprzedaży mniej niż 33 sztuk towarów miesięcznie) lub też skorzystanie z tzw. profesjonalnego planu sprzedaży z opłatą miesięczną wynoszącą 39 euro (plus VAT). Wówczas naliczana jest też prowizja od sprzedaży zależna od kategorii i wynosząca od kilku procent za np. komputery i elektronikę po aż kilkadziesiąt za akcesoria do produktów Amazon (np. czytnika e-booków Kindle).

Sprzedaż na Amazon – przydatne narzędzia

Amazon udostępnia swoim sprzedawcom jednak również przydatne narzędzia. Godny uwagi jest przede wszystkim program Fulfilment by Amazon działający na zasadach podobnych do dropshippingu. Wymaga on wysłania produktów wystawionych na sprzedaż do magazynów Amazon – w zamian za stosowaną opłatę (zależną od ilości towaru) są one magazynowane a po dokonaniu przez klienta zamówienia natychmiast do niego wysyłane. Dzięki temu sprzedaż na Amazon jest łatwiejsza, a jednocześnie marka może zachować wysoki standard pakowania i dostaw. Wysyłkę do magazynów Amazon można zaś zrealizować tanio i wygodnie, korzystając z serwisu Kuriernet.pl.

Profesjonalny plan sprzedaży umożliwia też automatyczne wystawianie produktów na wszystkich europejskich wersjach serwisu wraz z tłumaczeniem opisów na poszczególne języki.

Sprawdź jak tanio możesz wysłać paczkę kurierem

Paczki do Wielkiej Brytanii już od 58,26 zł brutto

Sprzedaż na Amazon – czy warto?

Czy warto więc sprzedawać na Amazon? Niewątpliwie korzystanie z tego kanału ma wiele zalet. Są to:

  • możliwość dotarcia do setek milionów klientów w całej Europie,
  • wysokie bezpieczeństwo transakcji,
  • współpraca z renomowaną marką cieszącą się ogromnym zaufaniem,
  • profesjonalne wsparcie sprzedaży,
  • przydatne narzędzia – takie jak Fulfilment by Amazon,
  • dostęp do raportów i danych zamówień,
  • możliwość płatnej promocji swoich ofert,
  • rozsądne prowizje za sprzedaż.

Współpraca ze światowym gigantem e-commerce może onieśmielać, ale jednocześnie jest ogromną szansą i prestiżem. Jednocześnie wcale nie musi być trudna, dlatego na pewno warto rozważyć to rozwiązanie.

About the author

Izabela Gorzkowska

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *