Śledzenie paczki dhl w telefonie

Śledzenie przesyłki DHL – gdzie jest kurier z moją paczką

Bez wątpienia gdy zamówimy przesyłkę interesuje nas gdzie ona się znajduje i kiedy kurier doręczy do nas przesyłkę. Kurier DHL dostarcza nam dużo możliwości do sprawdzenia aktualnego statusu przesyłki. Bezsprzecznie zapewnia także sporo opcji do zarządzania paczką po jej odebraniu przez kuriera.

Monitoring paczek DHL – czy paczka została nadana

Nawiązując do słów mędrca : „Każda, nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku”. Bezsprzecznie pierwszym krokiem w śledzeniu paczki DHL jest sprawdzenie czy nadawca wydał paczkę kurierowi.

Najlepszym miejscem do sprawdzenia statusu paczki DHL jest aplikacja tego kuriera. Jeżeli chcesz sprawdzić swoją paczkę wejdź na stronę monitorowania.

Strona monitoringu paczek przywita nas prostym, ale ładnym designem. Układ strony jest bardzo przejrzysty i nie powinien sprawić problemu w poruszaniu się pomiędzy zakładkami.

Strona Śledzenia przesyłki DHL
Śledzenie przesyłki DHL na stronie kuriera jest bardzo intuicyjne

Prawdopodobnie w pierwszej chwili zastanowicie się, w której zakładce wpisać numer listu przewozowego. Dla większości użytkowników największe znaczenie będą miały dwie z nich nazwane:

  • Według numeru przesyłki
  • Numeru zamówienia zamówienia

Monitorowanie paczek według numeru przesyłki

Prawdopodobnie najczęściej wybierana opcja. pewnością, gdy zamówicie jakiś przedmiot w sklepie internetowym otrzymacie zwrotnie numer listu przewozowego do monitorowania paczki. W większości przypadków przyjmuje on postać ciągu 11 cyfr. Oczywiście jeżeli sprowadzacie jakiś towar z Niemiec lub innych krajów może się zdarzyć inna forma kodyfikacji. Z pewnością będzie to wyraźnie zaznaczone i nie sprawi problemu z identyfikacją odpowiedniej formy listu przewozowego.

Numer listu przewozowego wpisujemy w pole „Numer wysyłki:”. Możemy tutaj wprowadzić do 10 numerów listów przewozowych oddzielając je od siebie przecinkiem i spacją.

Przykładowe wpisanie kilku numerów listów przewozowych DHL:
21822233344, 21822233345, 21822233346

Pozostaje jedynie potwierdzenie, że nie jesteśmy robotem poprzez zaznaczenie pola reCaptchy i już można wcisnąć przycisk „Szukaj”.

Załóżmy, że paczka nie została jeszcze nadana przez sklep internetowy. W związku z tym faktem otrzymacie poniższy komunikat:

Komunikat informujący, że paczka nie została jeszcze odebrana przez kuriera.
Informacja zwrotna z sytemu śledzenia paczek DHL

Przede wszystkim powyższy komunikat informuje nas, że kurier nie odebrał paczki o naszym numerze listu przewozowego. W tym momencie mamy również możliwość wprowadzenia dodatkowych opcji dostawy dla swojego zamówienia:

Monitorowanie paczki DHL według zamówienia

Chociaż monitorując paczkę po numerze listu przewozowego otrzymamy komunikat, że kurier jej nie odebrał, może się okazać że informacja ta jest niepełna.

Niewątpliwie w tym przypadku z pomocą przyjdzie nam numer zamówienia przyjazdu kuriera.

W firmie DHL funkcja zamówienia przyjazdu kuriera jest rozdzielona od funkcji generowania listu przewozowego. Złożenie zamówienia na paczkę nie oznacza jednoczesnego wezwania kuriera po jej odbiór. Usługa ta jest zamawiana oddzielnie. Generowany jest też dla niej oddzielny numer monitorowania, który może posłużyć do sprawdzenia statusu odbioru przesyłki.

Co się może zdarzyć:

  • Kurier może podjechać pod wskazany w zleceniu odbioru adres, ale nie odebrać packi, którą monitorujemy. Odbiory nie są automatycznie ponawiany w związku z tym wymagana jest wtedy interwencja i ponowne zamówienie kurier po odbiór. Niewątpliwie tym problemem powinien zająć się sklep internetowy, który wysyła paczkę.
  • Paczka na którą czekamy została odebrana. Nadawca paczki mógł nie wydrukować etykiety przewozowej i kurier odebrał paczkę na innym numerze listu przewozowego. Taka informacja powinna być widoczna w opcji śledzenia packi według numeru zamówienia odbioru.
Przykładowy numer monitorowania paczki ma poniższy format: 870940420WWW

Wynik sprawdzenia numeru zamówienia przyjazdu kuriera może wyglądać jak poniżej:

Wynik sprawdzeniu numeru przyjazdu kuriera w śledzeniu paczek DHL

W powyższym wyniku sprawdzenia zobaczymy również numer listu przewozowego, na którym została odebrana przesyłka.

Gdzie znaleźć numer zamówienia przyjazdu kuriera? Z pewnością takie informacje będzie posiadała osoba, która zamawia podjazd kuriera.

Jeżeli złożyliście zlecenie poprzez serwis kuriernet.pl numer przyjazdu kuriera znajdziecie na liście przesyłek w Panelu Klienta:

Sprawdzanie danych dotyczących paczki na liście przesyłek w serwisie kuriernet.pl
Lista przesyłek w serwisie Kuriernet.pl to źródło wielu informacji o paczce

Tanie paczki DHL w Kuriernet.pl

Wyślij swoją paczkę DHL już od 16,80 zł brutto lub jeszcze taniej jeżeli wysyłasz więcej paczek

Informacje na widoku śledzenia paczek DHL

W momencie kiedy paczka zostanie odebrana przez kuriera informacja o tym będzie wyświetlona w informacji o śledzeniu przesyłki. Godne uwagi jest to, że oprócz informacji graficznej o statusie paczki mamy możliwość rozwinięcia listy i sprawdzenia dokładnego położenia paczki.

Powyższe daje nam możliwość sprawdzenia na jakim etapie dostawy znajduje się przesyłka. W momencie kiedy paczka wjedzie do terminalu docelowego wyświetlana jest również data planowanego doręczenia przesyłki do odbiorcy.

Szczegółowe śledzenie paczki DHL pokazuje wszystkie informacje o przebiegu drogi paczki

Co jeżeli w trackingu paczki wyświetla się inna miejscowość niż miasto docelowe doręczenia?

Podczas gdy na liście przewozowym znajduje się docelowe miejsce dostawy paczki skany na trackingu przesyłki pokazują miejsca tranzytowe. Skany przesyłek pojawiają się zazwyczaj na magazynie kuriera podczas przeładunku lub sortowania przesyłki. Oznacza to, że końcową miejscowością jaką zobaczycie na trackingu będzie najbliżej was położone miasto z magazynem przeładunkowym DHL.

Jakie działania podjąć jeżeli na trackingu paczki pojawi się informacja z prośbą o kontakt

Prawdopodobnie oznacza to, że wystąpiły problemy z doręczeniem twojej paczki. Zazwyczaj może chodzić o błąd w adresie lub niepełne dane adresowe. Znacznie rzadziej sytuacja dotyczy uszkodzenia paczki w transporcie lub innej sytuacji losowej. Niezależnie od zaistniałej sytuacji należy jak najszybciej skontaktować się z infolinią DHL w celu wyjaśnienia zaistniałych problemów z doręczeniem paczki.

Bezpośredni kontakt na Infolinię DHL: 42 634 53 45

Opcje dodatkowe śledzenia paczki DHL – przydatne koła ratunkowe

Niewątpliwie dużym atutem kuriera DHL jest możliwość zarządzania przesyłką przez odbiorcę paczki. Większość z dostępnych opcji dla paczki dostępnych jest wprost ze strony śledzenia paczki.

Wśród nich możemy znaleźć takie pozycje jak:

  • Zmiana adresu doręczenia przesyłki
  • Zmiana terminu dostawy paczki – na przykład wstrzymanie paczki na magazynie kuriera z powodu braku dostępności odbiorcy
  • Przekierowanie dostawy paczki do punktu ParcelShop
  • Poprawa lub modyfikacja danych odbiorcy – można w ten sposób zmienić np. telefon kontaktowy lub przesłać szczegóły dostawy
  • Skontaktować się z kurierem korzystając z opcji dostępu do działu obsługi klienta
  • Można nawet zarządzać opcją pobrania ( dodać, zmodyfikować lub anulować pobranie przypisane do paczki) ale opcja ta przeznaczona jest jedynie dla nadawcy lub płatnika paczki

Czy uzyskam telefon kontaktowy do kuriera DHL?

Niewątpliwie bezpośredni kontakt z kurierem jest dużym ułatwieniem dla odbiorcy paczki. Podczas śledzenia paczki DPD przewoźnik umożliwia samodzielne pozyskanie kontaktu do kuriera z poziomu aplikacji.

W przypadku DHL tak łatwo nie jest, ale uzyskanie telefonu do kuriera również jest możliwe. Trzeba jednak zadać sobie trochę trudu i skontaktować się z działem obsługi klienta. Można do tego również wykorzystać aplikację dostępną w zakładce śledzenia paczek. Prawdopodobnie najszybszym rozwiązaniem będzie jednak kontakt z infolinią kuriera.

Czy mogę złożyć reklamację lub skargę na dostawę paczki?

Oczywiście, że tak. Jeżeli sytuacja tego wymaga konieczne jest złożenie skargi lub reklamacji do przewoźnika. Bezsprzecznie taką reklamacje należy złożyć w momencie opóźnienia dostawy paczki. Najprościej można do tego wykorzystać formularz kontaktu z działem obsługi klienta dostępny bezpośrednio ze strony śledzenia paczki DHL.

Powyższy formularz umożliwi również kontakt z kurierem w celu wyjaśnienia opóźnienia dostawy paczki. Ponadto jest przydatny jeżeli chcemy przesłać skargę na pracę kuriera lub inną sytuację związaną z dostawą paczki.

Podobnie reklamacje dotyczące uszkodzenia przesyłki mogą być składane bezpośrednio przez formularz kontaktowy. Jednak jest to już działanie bardziej pracochłonne i wymaga przygotowania kilku dokumentów informacji dotyczących uszkodzonej przesyłki. Nie ukrywam również, że reklamacje związane z uszkodzeniem paczki wymagają również wiedzy na temat przepisów regulujących rynek kurierski. Jeżeli korzystaliście z usług serwisu kuriernet.pl zachęcamy do składania reklamacji dotyczących uszkodzenia paczki bezpośrednio do nas. Przyjmujemy, opracowujemy i przekazujemy do kuriera takie reklamacje w waszym imieniu. Ze uwagi na fakt, że mamy w tym duże doświadczenie nie stanowi do dla naszego serwisu problemu. Zawsze też dopilnujemy, aby reklamacja była wysłana w sposób kompletny i zawierała wszystkie niezbędne dokumenty.

About the author

Karol Makieła

Menedżer marketingu internetowego i e-commerce. Branża kurierska nie ma dla mnie tajemnic. Z przyjemnością dzielę się swoja wiedzą i doświadczeniem z użytkownikami serwisu Kuriernet.pl

View all posts

12 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *